Zawoja ale nie Babia

Wodospad na potoku Mosorczyk, Teresa Nowak
Wycieczkę zaczęłyśmy tradycyjnie na dworcu w Krakowie.Udało nam się wsiąść do busa do Zawoi a potem tylko wypatrywałyśmy przystanku Zawoja Mosorne żeby sobie nie pojechać za daleko.
Właśnie tam zaczynała się nasza przygoda no i droga w nieznane, bowiem ani ja ani moja koleżanka nie miałyśmy pojęcia gdzie tak właściwie iść. Jednak z mapą człowiek wszędzie zajdzie:-)
Wybrałam niebieski szlak, bo schodząc nieco ze szlaku można zobaczyć wodospad na Potoku Mosorczyk. Nie wiedziałyśmy czy droga do wodospadu jest oznakowana i idąc szlakiem wzdłuż niwielkiego potoczku cały czas wypatrywałyśmy nadareminie oczęta. Oczywiście najpierw usłyszałyśmy nim zobaczyłyśmy ten wodospad. Niepotrzebne były nasze obawy, że miniemy go nie ujrzawszy, ponieważ jest oznakowanie i widoczna, ostro schodząca ścieżka do niego.
Po krótkim odpoczynku ruszyłyśmy dalej.Zdobywamy Mosorny Groń, by potem wspiąć się na Kiczorkę, gdzie znajduje się węzeł szlaków i pięknie widać Babią Górę. Stąd również można się udać na Babią ale my ruszamy w innym kierunku. Do schroniska na Hali Krupowej idziemy Grzbietem Pasma Policy.
Zanim " zdobyłyśmy" schronisko posiedziałyśmy na Hali Kucałowej z której rozciągały się widoki na wszystkie strony. Cieszyłyśmy oczy panoramą Tatr, widokiem na Okrąglicę i Zawoję. Na Okrąglicy znajduje się kaplica Matki Bożej Opiekunki Turystów, w której raz w roku odprawina jest Msza Św., w pierwszą niedzielę października o godz. 12.00. Niestety zabrakło nam czasu aby tam wyjść. To urok jednodniowych wycieczek, gdzie jesteś uzależniona od transportu publicznego i np. ostatni bus odjeżdża Ci o 18.00. A przed Tobą długa droga i kilka przesiadek. Z Krakowa zarówno ja jak i koleżanka jeszcze miałyśmy do domów godzinę drogi.
Wrażenia rewelacyjne, początek drogi wydawał się tak odległy od tego co zdążyłyśmy przeżyć i zobaczyć.
Babia Góra, Teresa Nowak
2008-05-02

30 czerwiec 2009 15:26
Przyłańczam się do zaproszenia Marka 🙂
Ja też wolę jednodniowe wypady, bo nie za bardzo dysponuje czasem.
30 czerwiec 2009 07:34
Na pewno dołącze do grupy to tylko kwestia czasu 😉
29 czerwiec 2009 22:11
Hmmm... pomyslimy. Na razie ten weekend juz zaplanowany a w przyszly mamy zamiar na Krzyzne ale jeszcze nie wiem czy na jeden czy na dwa dni. Ale mozna isc na przyklad jeden dzien razem a potem ktoi chce to zostaje na noc w schronisku a kto nie chce albo nie moze ten wraca, Juz tak raz bylo ze sie grupa podzielila. Milo byloby miec Was w naszej grupie.
29 czerwiec 2009 21:18
Raczej interesowałaby mnie wyprawa jednodniowa, nie mam za bardzo z kim dziecka zostawić na noc, a na jednodniowy wypad to i męża bym zabrała 🙂
Także jeśli planujecie coś jednodniowego i to najlepiej w Beskid :P to jestem chętna- wiem że jestem wybredna... 😉
29 czerwiec 2009 20:45
ale teraz jak juz masz to moze skorzystasz?
W najblizszy weekend Tatry slowackie na dwa dni. Prawdopodobnuie Dolina Pieciu Stawow Spiskich. Wyjscie rano w sobote z Lysej Polany okolo 9-10. Powrot w niedzielny wieczor. Nocleg w schronisku. Zapisujesz sie? Trasa dosc trudna ale piekna!
28 czerwiec 2009 13:35
Nie poszłam bo niestety 2 miesiące nie mialam dostępu do internetu, więc nie mogłam się w żaden sposób skontaktować.
28 czerwiec 2009 08:13
To szkoda ze nie poszlas z nami oststnim razem.
Za dwa lub trzy tygodnie wybieramy siena Krzyzne - idziesz z nami?
27 czerwiec 2009 23:09
Widzę że czytamy to samo czasopismo 🙂 też mam chrapkę na Halę Krupową dzięki n.p.m. 🙂
07 kwiecień 2009 12:40
.,.,
Jan Paradowski
18 sierpień 2008 14:57
Pozatym nawet od strony Zawoj na Zakopane jest bardzo dobra droga i ciekawa w atrakcje między innymi wioska Chochołów
18 sierpień 2008 14:50
ładna przełęcz jest w strone Lachowic nie jedzie sie prosto na Maków Podchalański tylko skręca się w lewo na Lachowice poza tym jadąc w strone Żywca to mija się całą Suchą Beskidzką, ale to tak na marginesie
Marta
18 sierpień 2008 12:29
Zgadza się, Mosorny Groń to ładne miejsce. Byłam tam ostatnio, naprawdę przyjemna trasa od strony Hali Śmietanowej, a i sam widok na Babią Górę z Mosornego bardzo ładny.
Jan Paradowski
17 sierpień 2008 19:52
Zawoja ładna okolica warto poświęcić jej czasu Mosorny Groń przełęcz Krowiarki itd..
ciekawie
16 sierpień 2008 21:00
Dzięki, może kiedyś wykorzystam radę🙂))
Marta
16 sierpień 2008 19:58
Dobrze znam tamte rejony. Polecam także trasę z Zawoi centrum zielonym szlakiem na Halę Smietanową, a stamtąd zejście na Halę Krupową. To też przyjemna trasa. Pozdrawiam.