Biała sportowa dolina w Bytomiu

Sport Dolina Bytom

Tej zimy krążymy trochę wokół atrakcji, które przypominają góry, bo nam ich brakuje 🙂 Niedzielne popołudnie spędziliśmy więc na terenie dawnej kopalni dolomitu, w kamieniołomie Blachówka, na granicy Tarnowskich Gór i Bytomia, a dokładniej w dzielnicy Bytomia - Suchej Górze, gdzie kilkanaście lat temu powstał ośrodek narciarski. Początkowo nazywał się Dolomity Sportowa Dolina, dziś to Sport Dolina Bytom. W tym roku zrobiło się o nim trochę głośno w necie, bo w czasie ferii, gdy nic nie działało, na stoku otwarli naśnieżoną górkę dla saneczkarzy, gdzie dzieci mogły się bawić do woli. Cena za tą przyjemność - 25 zł za parking. Od soboty dodatkowo działa też wyciąg orczykowy i otwarto trasę narciarską. Wczoraj na stoku bawili się miłośnicy białego szaleństwa i mogli poczuć się jak w górach.

Sportowa Dolina w Bytomiu

Spacery i górki w sportowej dolinie

My wzięliśmy jabłuszka i sanki, ale skorzystaliśmy z różnych górek w dolinie bezpłatnie, z dala od innych ludzi. Wybraliśmy tym samym bezpłatny, niewielki parking nie przy samym Ośrodku, a 200 metrów niżej. Aż się dziwiłam, że znaleźliśmy tam wolne miejsce. Ludzi było sporo, ale bez tłumów, a teren jest tak duży, że poza naśnieżanym stokiem spokojnie można było znaleźć ustronne miejsce. Śniegu w całej dolinie nie brakowało, a to bardzo malownicze miejsce 🙂 Można kilometrami tutaj spacerować, po ścieżkach widokowych i rowerowych trasach. My mieszaliśmy spacer z szaleństwem na górkach, coraz trudniej łączyć potrzeby wszystkich członków rodzinki 😉

Kamieniołom z wlotem do podziemi

A do tego miejsca mam szczególny sentyment, bo w tym kamieniołomie jest zakratowane wejście do podziemi tarnogórskich, w których robiłam badania mikroklimatu na studiach, w czasie pisania pracy magisterskiej (to ten sam system podziemi, co tarnogórska Kopalnia Srebra i Sztolnia Czarnego Pstrąga, dziś obiekty Unesco). Miałam klucz do tej kraty i co miesiąc, a może co 2 tygodnie mierzyliśmy temperaturę, wilgotność itp. przy wlocie i w podziemnych korytarzach. To były nasze eskapady z Łukaszem, bo już wtedy byliśmy małżeństwem (Profesor zakładał, że nie dokończę tego tematu, bo zajdę w ciążę i miał rezerwowy temat dla mnie, w bibliotece, ale na szczęście się pomylił i spokojnie ukończyłam studia bez żadnych przerywników 🙂 ). Łukasz nie przepadał za tymi wyjazdami, nie dość, że nie mieliśmy jeszcze samochodu i trzeba było dylać spory kawałek pieszo z przystanku autobusowego, to potem przebierać się w terenie w ciuchy robocze, nawet zimą, bo gliniasty bród niestety towarzyszył zawsze naszym eksploracjom, to urok dolomitów, co zauważyć możecie na kombinezonie Dominiki 😉

Gliniaste pamiątki :)
Sport Dolina Bytom
Sportowa Dolina w Bytomiu
Kamieniołom Blachówka

05 luty 2021 20:01

[cytuj autor='Sylwianna']Zdjęcia zachęcają, żeby się wybrać na taką górkę, niestety ilość ludzi odstrasza. Na ten czas skuszę się jedynie na bardziej samotne rejony 🙂[/cytuj]

Witaj 🙂 Tylko na stoku, wszędzie wokół już dużo mniej ludzi, ale górek sporo 😉

05 luty 2021 14:08

02 luty 2021 08:42

[cytuj autor='Maciej A']Ale atrakcja dla dzieciaków i w sumie bardzo ładny teren. W Radomsku brakuje porządnej górki do saneczkowania. Jakiś substytut wynaleźliśmy, żeby dziecko skorzystało z zimy, ale taka miejscówka. No zdecydowanie zazdraszczamy:-). A dla Ciebie jeszcze wspomnienia. Fajnie, fajnieLudzi faktycznie sporo, ale duży też obszar, niech tylko ludziska dbają o siebie nawzajem...Zaglądam czasem do kamerki na Górze Kamieńsk. Jak co roku walczyli ciężko, żeby naśnieżyć częściowo chociaż trasy zjazdowe i na chwilę choćby uruchomić ośrodek, tak teraz nasypało śniegu. Dośnieżyli armatkami, lekki mrozik się utrzymuje i.... teraz wszystko pięknie przygotowane stoi. Ironia losu. Tutaj sezon trwa czasem dwa tygodnie, czasem miesiąc. Szkoda, no rozumiem obawy, ale myślę, że ten biznes na stokach jest bezpieczniejszy dla zdrowia od tłumów w galeriach handlowych.[/cytuj]

Macieju, dzięki 🙂 Aż mnie serce ściska, jak widzę tą białą zimę, a ludzie mają swoje biznesy pozamykane. To jest na powietrzu, korzystają ludzie młodzi i zdrowi, bo przecież kichający na stok nie idą. Żal patrzeć.

A w sklepach pod dachem aż roi się od ludzi. My na wsi teraz rzadko do sklepu dużego jedziemy, ale ostatnio byłam w mieście i już nawet w hipermarkecie nie było możliwości odkażenia rąk przed wejściem. Przy kasach kolejka bez żadnych obostrzeń. A cała turystyka stoi, również na powietrzu ... Dobrze, że chociaż już muzea otwarli.

Edytowano: 2021-02-02 08:45:33

02 luty 2021 08:32

Ale atrakcja dla dzieciaków i w sumie bardzo ładny teren.

02 luty 2021 08:29

[cytuj autor='tomtur']Sympatyczne miejsce tylko zdecydowanie mniej sympatycznie, że tyle ludzisków.[/cytuj]

Tomku to tylko przy samym stoku, a tak to już na sporym terenie tylko pojedyncze sztuki, w sensie rodziny 😉 Ja tak lubię czasem, jechać w miejsce dość popularne, ale nie ściskać się z innymi w tym zatłoczonym miejscu, tylko sobie pójść gdzieś obok 🙂 No wiadomo, miejsca bez ludzi zawsze są fajne, ale trzeba i ludzi nieraz zobaczyć 😉

01 luty 2021 23:48

Sympatyczne miejsce tylko zdecydowanie mniej sympatycznie, że tyle ludzisków.

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Dzięki, no czasem Śląsk zadziwia przyrodniczymi atrakcjami. A wspomnienia z młodości zawsze budzą sentyment, to znaczy że już połowa życia za nami 😉[/cytuj]

01 luty 2021 18:48

[cytuj autor='Joanna']Ładne miejsce i do tego z ciekawymi wspomnieniami.[/cytuj]

01 luty 2021 15:41

Ładne miejsce i do tego z ciekawymi wspomnieniami.