Jerab-Korona Sudetów

, mirosław

JERAB-Korona Sudetów

To kolejny szczyt który jest w książeczce Korony Sudetów i udało mi się go zdobyć.

Aby zdobyć ten niepozorny szczyt(1003m n p m)wybrałem się na wycieczkę z pttk-iem,wspinaczkę rozpoczynamy w Małej Moravie gdzie po przekroczeniu potoku idziemy asfaltowym odcinkiem szlaku aż do Podlesi.W tej niewielkiej wiosce znajduje się rynek wraz z ratuszem,chwila na oglądnięcie i ruszamy dalej.Teraz szlak zaczyna się wspinać pod górę,by następnie przez łąki i pola doprowadzić nas na stok narciarski(nieczynny),wspinając się tym stokiem tak docieramy do Smerekovej Chaty gdzie robimy krótki odpoczynek.Pokonawszy kolejny krótki odcinek szlaku docieramy do wzniesienia Świętej Trójcy gdzie znajduje się Kaplica(zamknięta),z tego miejsca do szczytu mam zaledwie 1,5km.Po mozolnym pokonaniu tej odległości docieram na upragniony szczyt o nazwie Jerab,kilka pamiątkowych zdjęć i ruszam dalej.Schodząc w dół pogoda daje o sobie znać(zaczyna padać śnieg),i tak w tych warunkach idąc szlakiem mijam zródełko by następnie po pokonaniu dłuższego dystansu zameldować się pod wieżą widokową na Wale.Widoki z wieży są na krótkim widnokręgu,więc szybko schodzę z niej,aby udać się dalej szlakiem w kierunku klasztoru.Jest to ostatni punkt na mojej trasie przed dotarciem do mety tej wycieczki.Po zwiedzeniu klasztoru w otoczeniu lip(aleją lipową+droga krzyżowa)udaję się do miejscowości Kraliki która leży u podnóża klasztoru.Zwiedzam tą niewielką niejscowość i o wyznaczonej godzinie melduje się na zbiórce,aby udać się w drogę powrotną do domu.