Czupel

, Marek Weber
Szlak nasz zaczynamy z centrum Międzybrodzia Bialskiego i udajemy się czerwonym szlakiem od razu pod górę. Po prawie 2,5 godzinnym podejściu obok wzniesienia Rogacz 899m.n.p.m. dochodzimy do szczytu Czupel 933m.n.p.m. - jest to najwyższy szczyt Beskidu Małego, w związku z czym należy do Korony Gór Polskich. Położony jest w paśmie Magurki Wilkowickiej. Krajobraz szczytu charakteryzują wiatrołomy, drzewa powalone z korzeniami. Ma strome północne i częściowo wschodnie stoki, a w kierunku południowego zachodo opada łagodnymi zboczami. Z Czupla można oglądać piękną panoramę na część wschodnią Beskidu Małego oraz pasmo Hrobaczej Łąki. Szczyt położony jest na północny-zachód od Jeziora Żywieckiego i góruje nad doliną oddzielającą Beskid Mały od Śląskiego nad Bramą Wilkowicką. Dnem doliny biegnie szosa prowadząca z Bielska-Białej do Żywca. Dalej idziemy szlakiem niebieskim mijamy jaskinię Wietrzna Dziura i po około 1 godzinie docieramy do schroniska na Magórce 909m.n.p.m. Z Magurki kierujemy się szlakiem żółtym i po kilku minutach schodzimy w prawo w stronę lasu. Dość dużymi zakosami dochodzimy do leśnej ścieżki. Po drodze przekraczamy potok i docieramy do gajówki. Następnie mijamy gospodarstwa domowe i dochodzimy do doliny Ponikiew. Jesteśmy na głównej drodze łączącej Bielsko-Białą z Międzybrodziem Bialskim. Idziemy w prawo, wzdłuż drogi do wylotu doliny. Po około 2,5km docieramy do centrum Międzybrodzia Bialskiego, tam skąd rozpoczęliśmy naszą wędrówkę