Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach, Muzeum Górnicze oraz Skansen Maszyn Parowych

, MM
Kopalnia jest unikatowym w Europie skansenem górnictwa kruszcowego. Zabytkową Kopalnię Srebra można zwiedzać: - codziennie od poniedziałku do niedzieli w godz. od 9:00 do 15:00 - czerwiec, lipiec, sierpień od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 15:00, a w soboty i niedziele od 9:00 do 17:00 Kopalnia jest nieczynna: 1 stycznia, pierwsze święto Wielkanocne, Święto Bożego Ciała, 1 i 11 listopada, 24-26 grudnia, 31 grudnia. Trasa dostępna dla osób niepełnosprawnych.
fragment podziemi dawnych kopalni ołowiu i srebra (XVI-XIX w.), MM
Parowóz wąskotorowy- typ Ryś., MM
, MM
, MM
Długość trasy turystycznej to 1700 m, MM
, MM
, MM
, MM
Komora /
, MM
, MM
Maszyna parowa napędzająca ekshaustor - rok budowy 1900., MM
, MM
, MM
, MM
Maszyna wyciągowa typ bębnowy, rok budowy 1887., MM
W głębi komory znajduje się unikalne małe jeziorko oraz resztki galeny. Ekspozycji komorowej towarzyszą pozostawione narzędzia oraz sterta urobionej rudy ołowiowej., MM
Skansen Maszyn Parowychi gromadzi przykłady maszyn parowych stosowanych jako napęd w zakładach przemysłowych jak i poczciwe ciuchcie., MM
, MM
Kocioł parowy stojący, rok budowy 1926. , MM
. W celu wzmocnienia warstw stropowych zastosowano obudowę kotwową. , MM
, MM
, MM
Ekspozycja przybliżająca historię górnictwa. , MM
, MM
Komora „Srebrna” o powierzchni 500 metrów kwadratowych jest zachowana w stanie pierwotnym z odtworzonym stanowiskiem pracy gwarków., MM
, MM
, MM
Kocioł lokomobilowy, rok budowy 1910. , MM
Szyb Anioł, MM
, MM
, MM
 Chodnikiem transportowym podążamy aż do podszybia szybu „Anioł”, MM
Parowóz wąskotorowy z wagonem platformą z 1953r wyprodukowany przez Fabrykę Lokomotyw w Chrzanowie., MM
, MM
Parowóz wąskotorowy z wagonem, rok budowy 1953., MM
, MM
Staranne wykonanie podsadzki zapewniało zachowanie jej w stanie nieuszkodzonym do dnia dzisiejszego., MM
Resztki kopalnianych maszyn wyciągowych., MM
Zjazd w głab kopalni- 40 m pod ziemię., MM
, MM
, MM
Kaszty ułożone z drewna podtrzymujące strop., MM
, MM
, MM
, MM
, MM
Szyb „Żmija” pełni rolę szybu wentylacyjnego. , MM
 Ten parowóz to najcenniejszy eksponat w skansenie. Austriacki tendrzak z roku 1910 o bardzo archaicznej konstrukcji., MM
, MM
Walec drogowy parowy, rok budowy 1928. , MM
, MM
27o metrowy odcinek pokonuje się na łodziach., MM
, MM
Komentarze 0
2009-06-03
Moje inne podróże

Komentarze

Zostaw swój komentarz

Zaczarowane Podróże - dawniej podroze.polskieszlaki.pl
Copyright 2005-2024