Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach, Muzeum Górnicze oraz Skansen Maszyn Parowych

, MM
Kopalnia jest unikatowym w Europie skansenem górnictwa kruszcowego. Zabytkową Kopalnię Srebra można zwiedzać: - codziennie od poniedziałku do niedzieli w godz. od 9:00 do 15:00 - czerwiec, lipiec, sierpień od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 15:00, a w soboty i niedziele od 9:00 do 17:00 Kopalnia jest nieczynna: 1 stycznia, pierwsze święto Wielkanocne, Święto Bożego Ciała, 1 i 11 listopada, 24-26 grudnia, 31 grudnia. Trasa dostępna dla osób niepełnosprawnych.
, MM
, MM
Komora /
, MM
, MM
, MM
Maszyna parowa napędzająca ekshaustor - rok budowy 1900., MM
W głębi komory znajduje się unikalne małe jeziorko oraz resztki galeny. Ekspozycji komorowej towarzyszą pozostawione narzędzia oraz sterta urobionej rudy ołowiowej., MM
Skansen Maszyn Parowychi gromadzi przykłady maszyn parowych stosowanych jako napęd w zakładach przemysłowych jak i poczciwe ciuchcie., MM
, MM
Maszyna wyciągowa typ bębnowy, rok budowy 1887., MM
. W celu wzmocnienia warstw stropowych zastosowano obudowę kotwową. , MM
, MM
, MM
Kocioł parowy stojący, rok budowy 1926. , MM
Komora „Srebrna” o powierzchni 500 metrów kwadratowych jest zachowana w stanie pierwotnym z odtworzonym stanowiskiem pracy gwarków., MM
, MM
Ekspozycja przybliżająca historię górnictwa. , MM
, MM
Szyb Anioł, MM
, MM
, MM
Kocioł lokomobilowy, rok budowy 1910. , MM
, MM
Parowóz wąskotorowy z wagonem, rok budowy 1953., MM
, MM
 Chodnikiem transportowym podążamy aż do podszybia szybu „Anioł”, MM
Parowóz wąskotorowy z wagonem platformą z 1953r wyprodukowany przez Fabrykę Lokomotyw w Chrzanowie., MM
Zjazd w głab kopalni- 40 m pod ziemię., MM
, MM
, MM
Staranne wykonanie podsadzki zapewniało zachowanie jej w stanie nieuszkodzonym do dnia dzisiejszego., MM
Resztki kopalnianych maszyn wyciągowych., MM
, MM
, MM
, MM
Kaszty ułożone z drewna podtrzymujące strop., MM
, MM
, MM
Walec drogowy parowy, rok budowy 1928. , MM
, MM
Szyb „Żmija” pełni rolę szybu wentylacyjnego. , MM
 Ten parowóz to najcenniejszy eksponat w skansenie. Austriacki tendrzak z roku 1910 o bardzo archaicznej konstrukcji., MM
, MM
Wagon cysterna 1884 r., MM
, MM
27o metrowy odcinek pokonuje się na łodziach., MM
, MM
, MM
, MM
, MM
Głębokość koryta chodnika wodnego wynosi około 80 cm, MM
, MM
, MM
Avatar użytkownika MM
MM
Komentarze 0
2009-06-03
Moje inne podróże

Komentarze

Zostaw swój komentarz

Zaczarowane Podróże - dawniej podroze.polskieszlaki.pl
Copyright 2005-2024