Groniczkami przez Gaiki

Przełęcz, Adam Prończuk

Wyjście czerwonym ze Straconki, początkowo dość mocnym podejściem asfaltem przez dzielnicę domków jednorodzinnych. Po około jednym kilometrze szlak wąskimi zakosami wchodzi do bukowego lasu. Po 40 minutach, od Czupla trasa staje się łagodna. Przez Groniczki i Gaiki idzie się przyjemnie zielonym tunelem pośród drzew i traw, z rzadka między drzewami widać Beskid Śląski z Klimczokiem i Skrzycznym oraz góreczki Małego Magurkę i Hrobaczą Łąkę . Z Gaików skręcamy w prawo, w dół niebieskim na Przegibek. Kolejne 40 minut lekkiego zejścia i jesteśmy na parkingu na przełęczy. Stąd czarnym, a następnie zielonym schodzimy do Straconki. Trasa przyjemna, choć mało widokowa i kilka kilometrów trzeba przejść niestety asfaltem. Pstrąg i polędwiczki z borowikami w Karczmie w Straconce wzmacniają nas po trzygodzinnej przebieżce.

Naparstnice, Adam Prończuk
Naparstki, Adam Prończuk
2011-06-12

13 czerwiec 2011 22:24

No koło międzbrodzkiego kiedyś zawsze jeździiśmy, nawet teraz w drodze do Ślemienia jechaliśmy do Bielska i przez Kozy do Ślemienia, ale też utknęliśmy w korku na odcinku Bielsko-Kozy. Niestety ciężko tak czy owak 🙂

Ale dzięki za rady.

13 czerwiec 2011 20:53

Aniu. Z Żywca problem ,bo w Straconce jeden pas zrobili ze światłami i wahadełkiem. Można uciec wcześniej  na Bystrą i później kombinować przez Bielsko. Ja z Żywca jezioro biorę z prawej i jadę przez Kobiernice i wioski. No, moje tereny, ale i tak czasami przyjdzie stać w korkach.

13 czerwiec 2011 19:55

Na trasie Żywiec - Bielsko byliśmy wczoraj przed 20.00, weekend nie był super piękny, nie przypuszczałam że może być korek, a jednak 🙂 Zresztą godzinami jesteśmy uwiązani, musimy wybierać takie, żeby dzieci spały, przynajmniej to młodsze.

13 czerwiec 2011 18:50

[cytuj autor='Lebiedzik Stanisław'] A ja jeszcze w czerwcu nigdzie nie byłem, lecz pewnie w nadchodzącym tygodniu to się zmieni. Adasiu, lubię tą trasę, którą szedłeś. Zaskoczyłeś mnie znowu innym sposobem opisania jej zdjęciami. Ciekawe to, bardzo mi się podoba. Pozdrawiam, Staś [/cytuj]

szukałem kolejnej wyprawy, bo obiecałeś, że mimo zajętych weekendów wyrwiesz się w tygodniu🙂

Dziękuję za miłą opinię🙂 Pozdrawiam. Adam

13 czerwiec 2011 18:48

[cytuj autor='Piernikarczyk Anna'] Ty to masz fajne miejsce zamieszkania, chwila szybką trasą i już w górkach 🙂 A my znów wczoraj koł Ciebie przejeżdżaliśmy. Tą trasą z Bielska do Katowic jedzie sie wybornie, szkoda tylko że z Żywca do Bielska i Bielsko nas niexle zahamowało. Czekamy jak na słońce na tą obwodnicę Bielska. Wiecie może kiedy planują zakończenie robót? [/cytuj]

Oj jeszcze potrwa, jak widzę po zaawansowaniu prac. Jedyne wyjście to wyjazd wcześnie rano i powrót przed szczytem🙂