Czar weteranów szos...

Zaczęło się od Automobilklubu Beskidzkiego w Bielsku Białej, gdzie w 1977r. utworzono Koło Miłośników i posiadaczy Starych Samochodów, które było inspiratorem zorganizowania I Beskidzkiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych. Wystartowało w I edycji 8 pojazdów krajowych wielbicieli „staroci”. Od 1977r. rajdy odbywają się regularnie i systematycznie zwiększa się grono uczestników.
Po 34 latach rajd jest znany prawie w całej Europie. W 34 Beskidzkim Rajdzie Pojazdów Zabytkowych Motul 2011 Bielsko Biała odbytym w dniach 14-16 lipca 2011r. wzięło udział około 100 załóg kolekcjonerów starych pojazdów z kraju i zagranicy. Oprócz najliczniejszej polskiej reprezentacji zaprezentowały swoje „cacuszka” Czechy, Słowacja, Austria, Niemcy i Włochy.

Na 200km trasie oglądaliśmy pędzące po drogach Podbeskidzia pojazdy pamiętające lata 20-te : Citroen B14G, Hudson Super Six, Ford A; lata 30- te : BMW 327, Opel super 6 roadster, Skoda Monte Carlo, Austin; lata 40 i 50 – te : MG TC sport, Austin Healey, Mercedes 190SL, lata 60 i 70 - te : Opel GT, Porsche 911, legendarne Alpine A110 oraz wiele innych ciekawych, królujących na naszych szosach w przeszłości.
Duże zainteresowanie wzbudził konkurs elegancji pokazujący, że samochód to nie wszystko, liczy się efektowny czar, elegancja i maniery właściciela i jego partnerki. Eleganckie damy z fryzurami w kapeluszach zasiadające w stylowych pojazdach przenosiły nas w wyobraźni w przeszłość…

Rarytasem rodzimego rynku motoryzacyjnego”, wzbudzającym ogromne zainteresowanie uczestników, biorącym udział w rajdzie była „królowa szos” Syrena. Nie zapomniano też o popularnym i wszechobecnym „samochodzie dla robotnika” - „Maluchu” Fiat 126p., który wystąpił nawet w fabrycznie produkowanej wersji cabrio. Były „duże” Fiat-y” pamiętające uczestnictwo polskich załóg w Rajdzie Monte Carlo. Jednym słowem mieliśmy okazję zapoznać się w Bielsku z historią przemysłu motoryzacyjnego w najlepszym wydaniu i oprawie.