Opolskie spacerowanie

Widok na Wieżę Piastowską, Danusia

Nigdy wcześnie nie byłam w Opolu,więc spacer po centrum miasta był dla mnie wyczekiwaną przyjemnością. Oczywiście jak zwykle,nakreśliłam sobie wcześniej plan takiego spaceru i skrupulatnie realizowaliśmy go punkt po punkcie. Dzień był niewykle upalny, całe szczęście,że te punkty nie były zbytnio od siebie oddalone.

Kręciliśmy się w sumie wokół Rynku,gdzie uwagę przykuwa piękny Ratusz. A tuż przy nim ,od wschodniej strony Rynku znajduje się ciekawostka,jaką tygryski lubią najbardziej,czyli Aleja Gwiazd Festiwalu Piosenki Polskiej. Swoje gwiazdy zatopione w chodnikowych płytach mają tam takie polskie gwiazdy jak np. Irena Santor, Stanisław Sojka,Czesław Niemen,Beata Kozidrak,Maryla Rodowicz czy Krzysztof Krawczyk. W specjalnym "kiosku" stojącym tuż obok ,można wysłuchać piosenek w ich wykonaniu.

w stronę Rynku, Danusia

Po obejściu Rynku skierowaliśmy się w stronę widniejącej za rzeką Wieży Piastowskiej,której sylwetkę znają wszyscy oglądający opolskie festiwale. Jest ona pozostałością po dawnym książęcym zamku opolskim z XIII wieku. Idąc w stronę Wieży i Amfiteatru napotkaliśmy posąg Karola Musioła-twórcy festiwalu i wieloletniego burmistrza Opola. Minęliśmy też zadbany Park Zamkowy z pięknymi wodotryskami. Zajrzeliśmy ,rzecz jasna, do samego Amfiteatru, który wydał mi się zaskakująco mały w porównaniu z tym,co się widzi w TV. Potem okazało się,że ma on drugie piętro i 3653 miejsc siedzących.

Wzdłuż kanału Młynówki, podziwiając Opolską Wenecję, przez Most Groszowy wróciliśmy na Rynek ,by zajrzeć na uniwersyteckie wzgórze. Uniwersytet Opolski otacza piękny,bardzo zadbany skwer z wieloma posągami i historycznymi miejscami . Na skwerku znajdują się ławeczki twórców związanych z polską piosenką ,czyli Agnieszki Osieckiej, Starszych Panów Dwóch ( Przybora i Wasowski) oraz Marka Grechuty. Stoją też postacie Czesława Niemena i Jerzego Grotowskiego, a na uniwersyteckie schody wspina się Jonasz Kofta. To miejsce mnie po prostu zauroczyło i mam nadzieję,że sukcesywnie będą tam przybywać ławeczki innych polskich artystów.

kamienice przy Rynku, Danusia

Na tym samym wzgórzu znajduje się również kościół pw. Matki Boski Bolesnej i św. Wojciecha. To najstarsza opolska świątynia,zwana potocznie kościołem" na górce". U podnóża kościoła, przy ulicy św. Wojciecha znajduje się Muzeum Ziemi Opolskiej,które,niestety było tego dnia zamknięte.

Pewnie w Opolu moglibyśmy spędzić jeszcze wiele miłych chwil,jednak upał tego dnia był niemożliwy i należało szukać ochłody gdzies nad wodą lub w cieniu,co też niezwłocznie uczyniliśmy,ale o tym napiszę później.

Ratusz w Opolu, Danusia
tu można posłuchac polskich piosenek, Danusia
na Rynku w Opolu, Danusia
widok ze wzgórza uniwersyteckiego, Danusia
2014-07-20

12 wrzesień 2014 18:42

Piękne zdjęcia Opola .. nigdy tu nie byłem ... może kiedyś.

25 sierpień 2014 10:37

Opole zwiedziłem "po łebkach" parę lat temu, gdy byłem w tym mieście na szkoleniu. Podobało mi się, zarówno wtedy, jak i na Twoich fotkach, i w Twoim ciekawym opisie.

Opolszczyzna to jest obszar na oddzielną kilkudniową wycieczkę.

Ostatnio edytowany: 2014-08-25 10:40

22 sierpień 2014 21:24

Opole, przyznam sie, że znam tylko z relacji TV ...troche wstyd , bo to okolo 130km ode mnie. Jakoś zawsze było nie po drodze.

Fajnie Danusiu, że pozwiedzałaś i obfociłaś 🙂 to stare piastowskie miasto, które po 1945 roku, powróciło w granice Polski.

22 sierpień 2014 17:41

Szczerze mówiąc, i ja Opole znałem tylko przejazdem. Pięknie miasto nawet nie sądziłem, że tak wygląda. Fajnie że je odwiedziłaś i pokazałaś, fajne fotka

Ostatnio edytowany: 2014-08-23 08:03

22 sierpień 2014 16:06
Mi tez bardzo podoba się Opole.Chętnie znowu bym tam zawitał.
22 sierpień 2014 08:10

Centrum Opola bardzo piękne,zabytkowe i zadbane,ale trawniki przy trasach na obrzeżach miasta były nieprzystrzyżone,co zwróciło naszą uwagę,niestety na minus.

22 sierpień 2014 05:43

Piękne Opole na Twoich zdjęciach Danusiu 🙂 Dawno nie byliśmy, super ławeczka Grechuty!

21 sierpień 2014 20:37

ladna wyprawa ,

zawsze smigalem przez Opole , bo kiedys  to bylo zaniedbane miasto  .

Danusiu - widze ze  objezdzasz KRAJ  -zataczasz  krąg .

Pozdrawiam Karol

Ostatnio edytowany: 2014-08-22 09:34

21 sierpień 2014 20:16

danusiu gratulacje za wytrwałość.Z opola najbardziej znane jest mi muszla konsertowa,oraz ogród zoologiczny.

21 sierpień 2014 20:09

Kolejne piękne polskie miasto ładnie tam pozdrawiamy

21 sierpień 2014 19:14

Ładne to Opole na Twoich zdjęciach, tylko raz tam spacerowałem i wtedy mi się też  podobało. Oczywiście nie miałem planu, ale co tam... ważne że było miło