Czarnogóra bez pośpiechu.

, marian

Czarnogóra to małe Państewko, będące perełką Bałkanów. Jak tylko dowiedzieliśmy się, że kraj ten jako jeden z pierwszych otwarł się dla turystów, zaraz wykupiliśmy wycieczkę ,,Czarnogóra bez pośpiechu'' oraz tygodniowy pobyt wczasowy w hotelu Dawid w Dobra Woda. Naszą bazą wypadową podczas objazdówki był hotel Montenegro w uroczej nadmorskiej  miejscowości Cajn. Mieliśmy wspaniałą przewodniczkę, dzięki niej poznaliśmy piękno, obyczaje i historie tego kraju. Kraj bardzo ciekawy, który oferuje góry, morze, rzeki i jeziora. Czarnogóra jest krajem bardzo górzystym. Widoki z autokaru już zapierały dech, szczególnie utkwiła nam w pamięci jazda słynnymi ,,Agrafkami Kotorskimi'' pod górę z widokami na ,,Bokę Kotorską''. Kolejnym cudem natury to kanion rzeki Tara z słynnym 400m mostem oraz kanion Moracza. Bardzo przyjemny był rejs po Jeziorze Szkoderskim, który jest największym jeziorem na Bałkanach. Zwiedziliśmy również bardzo klimatyczne miejscowości jak Budwę, Kotor, Tiwat oraz Perast z którego udaliśmy się na wyspę Matki Boskiej że skały.  Ciekawą atrakcją było zwiedzenie Starego Baru, gdzie mogliśmy pospacerować po ruinach miasta zniszczonego podczas trzęsienia ziemi w 1979 roku. Podczas zwiedzania mieliśmy  wielokrotnie okazje na kąpiele i plażowanie. Czarnogóra jest bardzo piękna i cieszyliśmy się że udało nam się ten kraj poznać. Szczerze polecamy tą wycieczkę.

Budva, marian
wyspa św. Stefana, marian
2021-06-10

14 sierpień 2021 11:23

Piękna wyprawa, krajobrazy gór i morza razem, to mnie bierze podwójnie :-)

06 sierpień 2021 13:34

Śliczne widoki.

30 lipiec 2021 13:58

[cytuj autor='marian']Ja mam lęk wysokości ale widoki sprawiły że zapomniałem o tym. Pozdrawiam.[/cytuj]

Ciekawe, jak byłoby u mnie 🙂 Również pozdrawiamy Was 🙂

30 lipiec 2021 11:34

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Ale cudownie Marianie, super, że tak szybko skorzystaliście z możliwości wyskoczenia 🙂 Piękne zdjęcia i przeżycia, zachciało się 🙂 Ale w tym autokarze w górach, z tymi widokami to, jak sądzę, umarłabym ze strachu, mogę chodzić, ale nie cierpię jeździć po górach![/cytuj]

Ja mam lęk wysokości ale widoki sprawiły że zapomniałem o tym. Pozdrawiam.