Viva Liberia

, marian

Viva Liberia - dwutygodniowa,  autokarowa  wycieczka z biurem podróży Itaka. W planie mamy zwiedzić trzy kraje- Hiszpanie ,  Portugalię i Francję.

Wycieczka wspaniała! Trochę męczący był przejazd z Polski do Hiszpanii ale warto było.Poznaliśmy piękne miasta, historię i kulturę Półwyspu Iberyjskiego. Nie wyobrażałem sobie, że w tej części Europy zachowało się tak wiele historycznych miast nie dotkniętych czasem.Trasa pełna ciekawych widoków górskich i nizinnych, drzewek oliwnych , pomarańczy i winogron. Nigdy nie zapomnę co zobaczyłem i w jakich miejscach dane mi było przebywać. l tak po kolei, zwiedziliśmy muzeum mistrza Salwadora Dali w mieście Figueres w Hiszpanii.

W mieście Lioret de Mar mieliśmy nocleg. Pomimo zmęczenia po podróży udaliśmy się  przywitać z morzem. Widoki niesamowite i ten niesamowity szum wody.

Prześliczna Barcelona- stolica Katalonii.

Niesamowite wrażenie na nas zrobiła Walencja.Już na tym etapie wycieczki wiedzieliśmy że to był dobry wybór.

Z Walencji udaliśmy się do Granady miasta w  andaluzyjskiej Hiszpanii, gdzie zwiedziliśmy słynną Alhambre- piękny  zespół pałacowy.

W Kordobie zwiedziliśmy meczet Mezquita, jednego z najwspanialszych na świecie przykładów  arabskiej sztuki budowlanej.

Sewilla- stolica Andaluzji w Hiszpanii.Kolejne  prześliczne miasto , które zostanie nam na długo w pamięci.

Z Sewilli pojechaliśmy  do Portugalii, gdzie udaliśmy się na najbardziej wysunięty na zachód punkt Europy- Cabo da Roca. Wyznacza go latarnia wzniesiona na 140 metrowym klifie dominującym nad oceanem.

Lizbona- stolica Portugalii, malowniczo  usytuowana u ujścia rzeki Tag.

Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej w Portugalii.  Udział w wieczornej liturgii i różańcu w tym szczególnym miejscu, było dla nas niesamowitym przeżyciem.

Nazare- wspaniały kurort nad Oceanem Atlantyckim.Najstarsze miejsce kultu maryjnego w Portugalii.

Batalha- zwiedzanie dominikańskiego opactwa Matki Boskiej Zwycięskiej, uznanego za arcydzieło portugalskiego gotyku.

Porto- miasto położone malowniczo u ujściu rzeki Duero.Bardzo ciekawe i urokliwe miasteczko.

Opuszczamy Portugalię i wracamy na teren Hiszpanii  do miasteczka Salamanka, znanego ośrodka uniwersyteckiego.Spacer po starym mieście zbudowanym z piaskowca o złotej barwie.

Avila-piękne średniowieczne miasto.Śliczna zabytkowa starówka otoczona doskonale zachowanymi murami obronnymi.

Madryt- stolica i zarówno największe miasto  w Hiszpanii.

Eskurial- dawna rezydencja hiszpańskich królów. Imponujący kompleks mieści pałac, klasztor i mauzoleum hiszpańskich władców, a wnętrza kryją wspaniałe dzieła sztuki.

Burgos- miasto w Hiszpanii, w którym zwiedziliśmy śliczną katedrę, uchodząca za jedną z najpiękniejszych świątyń w stylu gotyckim, zwana, ,,Dziełem Aniołów "

SAN SABASTIAN- baskijski kurort nad Morzem Kantabryjskim u stóp dwóch wzgórz i przy zatoce La Concha.

LAURDES-  Sanktuarium Matki Bożej w Laurdes w Francji. Miejsce kultu maryjnego, gdzie w 1858 roku, czternastoletniej dziewczynce Bernadecie Soubirous objawiła się wielokrotnie  Matka Boża.

Wycieczka Viva Liberia spełniła nasze oczekiwania.Program bardzo ciekawy. Świetna praca  naszego przewodnika i przewodników lokalnych , którzy przekazali nam sporą dawkę wiedzy na temat historii i kultury krajów Iberii.