Gradac- Riwiera Makarska w Chorwacji

, marian

Gradac to urocza miejscowość, na Riwierze Makarskiej w Chorwacji.Ten wakacyjny kurort, niegdyś wioska rybacka przyciąga wielu turystów, dzięki świetnemu położeniu i pięknej plaży. Riwiera Makarska słynie z połączenia majestatycznych gór Biokovo i błękitnego czystego morza, a w Gradacu możemy również podziwiać widok na wyspy Hvar i półwysep Peljesac. Planując wczasy w Chorwacji, wybraliśmy  właśnie miasto Gradac, gdzie wraz  z  rodziną pragniemy mile spędzić czas.

Pierwsze dni to tylko opalanie, kąpiele i spacery po uroczej miejscowości.

Jednak sam wypoczynek to nie naszym zwyczajem, więc postanawiamy wybrać się do Narodowego Parku Krka- Krainy bajkowych wodospadów. Podczas spaceru drewnianymi ścieżkami wijącymi się wzdłuż rzeki, podziwiamy liczne wodospady i kaskady, aż docieramy do największego wodospadu Skradinski Buk, który  jest wizytówką całego parku narodowego. Pamiętam jak byliśmy tu w 2015 roku to było można jeszcze pod  tym wodospadem kąpać się, niestety ale jest to już zabronione.

Drugą wycieczkę wybrała żona bo to jej żywioł, czyli Spacer w Chmurach Skywalk Biokovo. Podczas wycieczki wjechaliśmy serpentynową trasą przez Park Przyrody Biokovo do szklanego tarasu Skywalk na przełęczy Ravna Vlaska 1228m n.p.m, gdzie czeka nas spacer szklaną podkową odsuniętą  od ściany skalnej na 12 metrów.Jest to nowa atrakcja turystyczna Dalmacji, powstała w 2020 r. Emocje zapierają dech w piersiach, widoki niesamowite. Niestety trochę nam pogoda nie dopisała, mgła  i chmury chwilami nam widok ukrywały.

Potem pojechaliśmy na szczyt góry Sv. Jure wznoszący się na 1762 m n.p.m.,gdzie znajduje się kościół św. Jerzego.Spodziewaliśmy się tu zobaczyć cudowną panoramę wybrzeża, ale tutaj widoczność była prawie zerowa.Bardzo szkoda ale na to nie ma wpływu .

W dniu którym my byliśmy w Parku Krka reszta rodzinki pojechali do Bośni i Hercegowiny zwiedzić Moskar i Medugorie.Moskar to miasto wielu kultur i religii. Jego wizytówką jest Stary Most nad rzeką Neretwa.Medugorie to niewielkie miasteczko ukryte wśród szczytów gór.To właśnie tutaj w1981r sześciorgu dzieciom miała objawić się Matka Boża-Królowa Pokoju.Obecnie to największe Sanktuarium Maryjne na Bałkanach.My byliśmy tu w 2015 roku.

Miłą niespodziankę zrobił nam chrześniak żony, który wraz z żoną  również przyjechał do Gradac na wypoczynek.

Wczasy udane, wszyscy zadowoleni wracają z miłymi wspomnieniami  do domu. Chorwacja jest bardzo pięknym krajem.

2023-06-22

22 kwiecień 2024 11:30

[cytuj autor='marian']Cieszę się, że i Wam udało się poznać ten wspaniały kraj. Właśnie przeczytałem Twoją relacje z Chorwacji, rodzinka zadowolona i o to chodzi. Będzie co wspominać.[/cytuj]

Tak, wspomnienia są równie fajne jak zwiedzanie 🙂

08 grudzień 2023 21:24

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Fantastycznie !! My też w tym roku zwiedzaliśmy Chorwację ale część północną, Istrię 🙂[/cytuj]

08 grudzień 2023 17:55

01 grudzień 2023 20:02

[cytuj autor='Joanna']Piękne letnie wspomnienia.[/cytuj]

Będzie co wspominać. Dla żony to były wyjątkowe wczasy bo mogła je spędzić w towarzystwie swego rodzeństwa, a to ciężko nieraz jest zorganizować, bo nie zawsze wszystkim pasuje.