Turcja-wczasy w Alanya oraz tajemnicze góry Taurus

Alanya , marian

Po wspaniałym czercowym urlopie w Czarnogórze, długo zastanawialiśmy się gdzie spędzić czas podczas lipcowego urlopu. Ochotę mieliśmy jechać nad Bałtyk ale w końcu wygrała zagranica i padło na Turcję. Nigdy nie lecieliśmy samolotem a w tym roku to już poraz drugi. Trochę baliśmy się ale było kapitalnie widzieć świat pośród bałwanów chmur.

, marian

Wczasy wykupiliśmy w przepięknej miejscowości Alanya.

Ponieważ nie za bardzo lubimy długo plażować to już w Polsce zarezerwowaliśmy trzy wycieczki. Pierwszą to Czarci Wąwóz i Mała Kapadocja. To wyprawa jeepami w głąb gór Taurus, gdzie pośród lasów ukryte są piękne wąwozy i zaginione miasta.

Po licznych serpentynach dotarliśmy nad Czarci Wąwóz. Widok na wąwóz z orlego gniazda jest cudowny. Strzeliste skały sięgają tu nawet do 400m.

, marian

Potem pojechaliśmy w okolice Selpe, tak zwanej Małej Kapadocji, gdzie polodowcowe skały sięgają nawet ponad 70 metrów.Skały te przybierają różne postacie.

W antycznym zaginionym mieście Selpe, spacerowaliśmy po ruinach oraz podziwialiśmy z starego teatru cudowne widoki na góry . To był wspaniały dzień, pod wielkimi emocjami.

Drugą wycieczką to rejs po Zielonym Kanionie. Jest to jeden z najpiękniejszych kanionów w Turcji o szmaragdowym kolorze wody.Wpłynęliśmy  do Małego i Wielkiego Kanionu. Cudownie to wyglądało.

Były również przerwy na kąpiele. Widzieliśmy również ogromną zaporę wodną, najwyższą w Turcji(185metrów).

, marian

Trzecia nasza wycieczka to również w góry Taurus do  skalnego Kanionu Sapadere. Przejście kanionem odbywa się po drewnianych chodnikach zawieszonych nad krysztaliczną górską rzeką. Przechodzi się przez liczne mostki i po około 900 metrach dochodzimy do wodospadu.

Bardzo uwielbiamy takie miejsca. Kapitalnie to wygląda. W czasie tej wycieczki pokazano nam również pole bananowe oraz jaskinie Skrzatów.

Pozostałe dni to kąpiele, plażowanie i spacery po przepięknej  miejscowości Alanya, gdzie nie brakuje atrakcji jak jaskinia, twierdzy na wzgórzu oraz port

, marian

Do kraju wróciliśmy pełeń miłych wspomnień.

Tagi rodzinna
2021-07-14

28 sierpień 2021 09:07

Ale fajnie,

Turcja mnie ciekawi bardzo, a jak widać z zdjęć to ładnych miejsc nie brakuje

24 sierpień 2021 20:58

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']O jacia, super! Byliśmy w Alanyi 16 lat temu, od razu mi się te widoki przypomniały 🙂 Przepięknie, fajne wyprawy macie w tym roku, odbijacie sobie zeszły pandemiczny rok 🙂[/cytuj]

Trochę w tym roku  powczasowaliśmy i dużo zobaczyliśmy.Brakuje mi czasu bo tyle jeszcze chcieliśmy w Polsce zobaczyć.