Śnieżka

, marian

KOPA- SRONISKO DOM ŚLĄSKI-ŚNIEŻKA-SRONISKO STRZECHA AKADEMICKA- SRONISKO SAMOTNIA NAD MAŁYM STAWEM-POLANA-PIELGRZYMI- POLANA-DZIKI WODOSPAD

Dzisiaj postanowiliśmy zdobyć Śnieżkę. Nie należymy do wędrowców i boimy sie słabej kondycji więc na Kope jedziemy wyciągiem .Z Kopy ruszamy w kierunku Śnieżki,którą widać już z daleka .Mijamy Sronisko Dom Śląski.Okazuje się że czerwony szlak ten krótszy lecz stromy jest zamknięty z powodu remontów więc idziemy niebieskim szlakiem trochę dłuższym ale łagodniejszym -drogą jubileuszową. Wreście zdobyliśmy Śnieżkę.Jesteśmy zmęczeni ale bardzo szczęśliwi.Podziwiamy piękne widoki.Z powrotem postanawiamy wędrować pieszo i wybieramy trasę na Samotnie ,która zbudowana jest nad Małym Stawem w Kotle Małego Stawu.Niebieskim szlakiem mijamy miejsce spalonej Strażnicy i dochodzimy do Sroniska Strzecha Akademicka.Już bardzo bliskodo Samotni.Warto było iść tą trasą bo miejsce przy Małym Stawem i Samotni jest urocze Naprawdę trudno je opuszczać.Dalej dochodzimy do Polany ,gdzie postanawiamy dość do Pielgrzymów. Znajdują się tam piękne malownicze skałki. Po sesji zdjeć przy skałkach wracamy na Polane i zielonym szlakiem kierujemy sie na Dziki Wodospad.Nogi bola ale warto było.Teraz wiem co czują wędrowcy-wspaniała sprawa ,tylko szkoda że tak póżno to zauważyłem. Lata tak szybko mijają .