Lubomir

Schronisko PTTK na Kudłaczach, DoRi

Po wyczerpującym sobotnim wypadzie tu i tam przyszedł czas, aby dojechać do schroniska PTTK na Kudłaczach (727 m), gdzie mieliśmy mieć nocleg. Zważywszy na to, że były Andrzejki było ciężko cokolwiek załatwić w okolicy, ale dla nas zawsze znajdzie się przytulny kącik 🙂 Po zrobieniu zakupów w Biedronie ruszyliśmy do Pcimia 🙂 Tam wytargaliśmy prawie pod samo schronisko samochodem, co stanowczo poprawiło nam humory. Jeszcze parę minut i ciepły pokoik czeka :] Trochę nam już było zimno po całym dniu.

Początkowo mieliśmy problem żeby do schroniska wejść. W przedniej części jacyś panowie mieli imprezę, a od drugiej strony byli zamknięci harcerze. Ponownie obeszliśmy schronisko licząc, że może ktoś się zlituje i nas wpuści. W końcu udało się odszukać właściciela więc wpuszczono nas do schroniska. Zapłaciliśmy za nocleg i wzięliśmy sobie po piwku, gdyż schronisko miało być czynne tylko do 22, a po drugie była impreza zamknięta, a po trzecie na takim mrozie nie chciałoby nam się później iść do barku po gorącym prysznicu 😉.

No więc jak wcześniej właściciel informował mnie telefonicznie śpimy w drugim budynku…drugi budynek-ucieszyłam się, bo w schronisku naprawdę będzie tej nocy głośno…tylko gdzie jest ten drugi budynek…a no 20 m dalej 🙂 zgarniamy piwko i podążamy za właścicielką. No to wchodzimy do drugiego budynku, gdzie piździ bardziej niż na zewnątrz, a pokoik chociaż bardzo przytulny (składający się z 1 łóżka dwupiętrowego i jednego zwykłego, stolika i krzesła) wyziębiony na full bo grzejnik nie zaskoczył parę godzin wcześniej więc również o mało nie zamarzł 😁 …no nic damy sobie radę-za chwilę będzie cieplutko. Łazienka … no tak …🙂 mamy wychodek na zewnątrz i na tym się kończy, ale i to przeżyliśmy i nie zraziło nas to ani trochę do tego schroniska. Klimacik przedni i górski. W końcu to górskie schronisko nie apartamenty 🙂Później już świętowaliśmy Andrzejki do 1 rano, a na niedzielę zaplanowaliśmy zdobywanie Lubomira 🙂

Po błogim śnie, obfitym śniadanku i kawce w schronisku ruszamy na lajtowy spacerek na Lubomir (904 m). Trasę zaczynamy szlakiem czerwonym i zmieniamy go po kilku metrach na czarny. Szlakiem idzie się rewelacyjnie i tak gdzieś w jej połowie zaczynają się wzniesienia, ale nawet dla słabych turistasów nie jest to nie do przejścia ;P.

Schronisko PTTK na Kudłaczach, DoRi

Po drodze spotykamy tylko „wonsza śniegowego” i słyszymy „srokacza pospolitego”. A tak nic się nie dzieje…taka sytuacja na Lubomirskim szlaku-wiem, że Wam to nic nei mówi, ale po prostu to były hasła dnia z bardzo śmiesznymi sytuacjami 🙂

Po 45 min drogi czarnym wpadamy z powrotem na szlak czerwony, którym do końca kierujemy się na Lubomir mijając po drodze Łysinę (891 m) i Trzy Kopce (894 m). Szlak wiedzie przez piękny bukowy las skąd rozpościerają się widoki na Kobielnik.

Czarny na Lubomir, DoRi
Atak szlaków czarnych :), DoRi

Na szczycie Lubomira znajduje się nowoczesne Obserwatorium Astronomiczne im. Tadeusza Banachiewicza, które otwarte jest cały rok. Po krótkim odpoczynku ruszamy spacerkiem w drogę powrotną i do samego schroniska kierujemy się szlakiem czerwonym co zajmuje nam nieco ponad godzinkę.

Przy schronisku na Kudłaczach ostatnie spojrzenie na naszą piękną Babią Górę oraz pobliskie okolice i żegnamy się z pięknym Beskidem Makowskim i Wyspowym. Szkoda, że weekend tak krótko trwa…oby do następnego 🙂

Czarny na Lubomir, DoRi
Powrót czerwonym na Kudłacze, DoRi
2013-12-01

04 grudzień 2013 09:16

Piszesz lekką ręką, z przyjemnością czytam Twoje relacje i opisy. Zima zdajsie dotarła już w góry-  w okolicach Porąbki było niedawno 25 cm śniegu. A co tu dopiero mówić o wyższych partiach!

Znakomity pomysł na świętowanie Andrzejek, a  warunki typowe dla prawdziwego schroniska! Dłuuuugo się takie wyprawy pamięta.

Pozdrawiam serdecznie :-)

04 grudzień 2013 08:54

fajnie i klimatycznie,

z tego co widać już niedługo poszusujemy

pozdrawiam

04 grudzień 2013 08:16

Nieźle z tym śniegiem, u nas na razie raz tylko spadł ale stopniał od razu, ponoć teraz ma sypac w ciągu kilku dni.

Fajnie tak w górach, ja byłam raz na Sylwestra w górach, bez organizacji, większą ekipą, w jakiejś bacówce na strychu bo dół był zajęty, z dziurami w dachu, woda nam zamarzała w butalkach, nigdy więcej bym już Łukasza nie namówiła na coś podobnego 🙂 Zresztą i siebie też 🙂

03 grudzień 2013 21:27

Super relacja. U nas w górach już też śnieg po kolana.

03 grudzień 2013 20:40

Jak dobrze że obejrzałam Twoją relacje. Chcę wybrać się w góry w niedzielę i nie myślałam że w Beskidach już tyle śniegu.

Zazdroszczę Andrzejek w takim klimacie. Aż się tęskni żeby nas tu na wyżynie tak już przysypało. Choć i tak w górach to inaczej wygląda.

My byliśmy na Lubomirze jesienią. Zapraszam Cię na moją relacje http://www.polskieszlaki.pl/wycieczki/relacja,6613,obserwatorium-astronomiczne-lubomir-i-kudlacze.html

Pozdrawiam

03 grudzień 2013 18:30

Danusiu ja już od kilku ładnych dni odmrażam szyby w aucie 🙂 a Andrzejki już co roku będę spędzać w górach 🙂 Tak jak Sylwestra 🙂

03 grudzień 2013 17:52

Ale już śnieżnie w górach! U mnie wciąż listopad,choć przyznaję,dziś po raz pierwszy rankiem odmrażałam szybę w samochodzie. Wspaniała wędrówka Dori i niecodzienny pomysł na spędzanie andrzejek.