Nad brzegiem morza w Gdańsku czyli spacerem z Jelitkowa do Brzeźna

, mokunka

Podczas ostatniego pobytu w Trójmieście udało nam się sporo pozwiedzać. Jednak… nie samym zwiedzaniem człowiek żyje 😉

Toteż późnym popołudniem, wieczorami spacerowaliśmy morskim brzegiem. Jako, że kwaterę mieliśmy w Gdańsku Jelitkowie , to był początek naszej wędrówki. Tuż przy malowniczo uchodzącym do Zatoki Gdańskiej Potoku Jelitkowskim (zwanym też Potokiem Oliwskim).

Potok Oliwski(Jelitkowski) ta i 3 kolejne foty, mokunka

To  malownicze miejsce. Porośnięte gdzie-niegdzie kępami drzew, krzewów. Rozpoczynaliśmy spacer jeszcze gdy było jasno. Powietrze przejrzyste. Idąc powolutku w kierunku molo w Brzeźnie robiło się coraz ciemniej i chłodniej zarazem. Jesienny październikowy dzień jest jednak krótki. Szybko zapada zmierzch.

Celem naszych wieczornych wędrówek było malownicze molo w Gdańsku-Brzeźnie. Prawie puściutkie, nie tak oblegane jak to słynne w Sopocie.

, mokunka

Fakt nie tak długie. Jednak sporo wysunięte w morze.

Tuż przy wejściu na molo witała nas figurka Lwa Heweliona. Figurki owego Heweliona, znajdują się obecnie już w czterech miejscach Gdańska. Twórcy projektu, Gdańska Organizacja Turystyczna , uznała, że Wrocław ma swe krasnale, toteż nic nie stoi na przeszkodzie aby Gdańsk miał owe Heweliony.

Figurki luźno związane są z lewem z gdańskiego herbu, bardziej przypominają postacie z kreskówek Disneya. Ma ich powstać w najbliższym czasie jeszcze sporo.

Na molo docieraliśmy już w półmroku. Rozbłyskało ono światłem lampionów. Było pusto, cicho, klimatycznie. W dali widoczne były światła portu i stoczni w Gdańsku.

, mokunka

Tam zapraszała w swe progi znajdująca się na pomoście molo restauracja o nazwie …Gruba Ryba. Ciekawie urządzona , klimatyczna. Stoliki częściowo na pomoście molo. Wewnętrzny barek , w kształcie łódki. Dekoracje w marynistycznym stylu.

My jednak woleliśmy spacerować po molo , niż siedzieć - choćby w najładniejszej - knajpoce.Chłonęliśmy widoki, słuchaliśmy szumu morza. W drogę powrotną wędrowaliśmy jednak nie plażą, bowiem było już całkiem ciemno. Szliśmy biegnącą parę metrów od morskiego brzegu promenadą.

Byłam tam tak niedawno a już tęsknię !

restauracja Gruba Ryba ta i 3 kolejne foty, mokunka
Lew Hewelion , mokunka
Tablica info dot Heweliona, mokunka
2017-10-04

15 grudzień 2020 00:24

Spacer plażą, bez tłumów, z bliską Osobą to piękna sprawa.

Bardzo fajnie, że miasta umieszczają bardzo różne figurki, postaci na swym terenie czym dodatkowo turystów przyciągają.

08 listopad 2017 07:09

Spacer nad morzem zawsze mile widziany,

miałem w tym roku w planach urlop nad morzem ale niestety nie wypaliło,

fajne fotki

pozdrawiam

30 październik 2017 20:32

[cytuj autor='mokunka'] Hewelionek faktycznie , ciekawy. Dostrzegłam go zaraz przy pierszym spacerku na molo. Obok była tabliczka info.Niestety małoczytelna. Zaraz więc doczytałam w necie o takowych. Narazie są zaledwie czyery, każdy nieco inny.A słupskie niedźwiadki , zapewne też muszą byc ciekawe. To chyba nowość, bo gdy byłam w Twom (!) Slupsku, jakoś ich nie spotkałam. No chyba , że niezbyt uważnie zwiedzałam...pod presją czasu, bo przecież ważniejsze było nasze krajtroterskie spotkanie 🙂)) [/cytuj]

Oczywiście te niedźwiadki to nowość z tegorocznego lata. Pojawiły się niedawno i moim zdaniem pieknością nie grzeszą,choc ich idea jest zacna. Każdy ma innego "patrona" i każdy jest inaczej zdobiony. Nie robiłam na razie fotek,więc moge tylko linka podesłać.http://kanal6.pl/2017/06/12/uliczne-niedzwiadki/

29 październik 2017 14:38

[cytuj autor='Danusia']Piękny, nadmorski spacerek mokunko. Hewelionek podoba mi się. Pewnie nawiązuje do Hewliusza i do herbu Gdańska. Lubię takie figurki w miastach przy ciekawych turystycznie miejscach. Szkoda,że w oim mieście figurki niedźwiadka szczęścia nie są takie ładne.[/cytuj]

29 październik 2017 13:54

24 październik 2017 23:05

[cytuj autor='marian']Przyjemny spacer nad brzegiem morza.Pamiętam jak jechaliśmy na urlop do Władysławowa w 2011 roku i tak bardzo pragneliśmy ujrzeć morze że pokusiliśmy się zatrzymać w Gdańsku przy molo w Brzeżnie.Miło wspominamy ten poranek  nad Zatoką Gdańską w Brzeżnie.[/cytuj]

Fajne foty i wspomnienia Marianie 🙂 Cieszę się , że i Tobie udało się tam być 🙂

24 październik 2017 23:03

[cytuj autor='Marcin_Henioo']Super, klimatyczne miejsce. Tyle razy byłem w 3-mieście, a tam, nigdy. Dzięki Tobie widzę, że trza to nadrobić :-)[/cytuj]

Nadrobisz zapewne...A Brzeźno i Jelitkowo mają zdecydowanie naładniejsza linie brzegową w Gdańsku🙂

24 październik 2017 22:37

24 październik 2017 22:05

Karol
24 październik 2017 14:43

ja kiedyś chiałem przejść brzegiem z Władysławowa do Kołobrzegu, nie dało rady

23 październik 2017 09:31

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Bardzo ładny spacer, przepięknie nad morzem 🙂 Fajne te lwiątko 🙂[/cytuj]

Tak sympatyczny Hewelionek 🙂 na pięknym molo, nad morskim brzegiem....

23 październik 2017 09:30

[cytuj autor='Anja']Bardzo sympatyczny spacerek[/cytuj]

Tak spacerek w pięknych okolicznościach przyrody. Można nawet powiedzieć w liczbie mnogiej , bo spacerki morskim brzegiem uskutecznialiśmy praktycznie codziennie 🙂 raz w stronę Brzeźna , innym razem w stronę Sopotu.