Ojcowski Park Narodowy ; sobotnio- niedzielnie

, mokunka

W ciepłą niedzielę , pierwszą w tym roku, po zwiedzeniu Jaskini Nietoperzowej postanowiliśmy pojechać do Ojcowa. Ilość samochodów parkujących przy drodze już około 3 km wcześniej nieco nas przeraziła. Widać nie tylko my wpadliśmy na pomysł niedzieli w tak pięknym miejscu. Co było do przewidzenia, na parkingu miejsc brak! Zaparkowaliśmy wreszcie na poboczu , uffff

Okazało się , że przejść w niektórych miejscach też trudno .Rowerzystów sporo ; właśnie w Parku Zamkowym, kiedyś zdrojowym zwanym, u podnóża warowni. Niezrażeni powędrowaliśmy w kierunku baszty zamkowej ,pięknie odrestaurowanej z ojcowskiej warowni. I tu niespodzianka - nie ostatnia tego dnia –nieczynne. Widać OPN, który tym administruje mimo ślicznej pogody sezonu nie rozpoczął. Podobnie Muzeum Przyrodnicze im. Władysława Szafera , też zamknięte. Dobrze, że znamy te strony i nieraz już tam byliśmy, lecz inni turyści z takiego obrotu sprawy zadowoleni nie byli.

, mokunka

Jednak Ojcowski Park Narodowy , choć najmniejszy w Polsce , to przede wszystkim piękno przyrody ,wapienne skały, cudowne plenery. Idziemy więc Doliną Prądnika ; objętą obszarem Natura 2000; mijając i fotografując ostańce o różnorodnych kształtach i nazwach. Jest więc bardzo znana Igła Deotymy, skały tzw kawalerskie i skały panieńskie. Skała Rękawica. Można zajrzeć do tzw Groty Krowiej , która wydaje się byś głęboką jaskinią lecz to tylko złudzenie. Tuż za szerokim lecz niskim wejściem nie ma długich korytarzy.

Mijamy okolicę Jaskini Ciemnej i już prawie przed nami dwa ogromne wapienne bloki skalne tzw Brama Krakowska. I tu niespodzianka, grzęźniemy w błocie, lecz dziarsko próbujemy podejść jak najbliżej. Niesamowity widok, potęga przyrody! Jest pięknie!

Drogę powrotną około 4 km (do miejsca zaparkowania autka) przemierzamy bryczką. Dziś podobno ceny promocyjne ; 25 zł po negocjacjach . Po 7, 5 zł na osobę - nie jest źle 🙂

Żegnamy Ojców i w drogę , lecz to nie koniec niedzielnej wyprawy. cdn 🙂

Igła Deotymy, mokunka
Muzeum w Ojcowie, mokunka
2012-03-20

24 marzec 2012 20:47

Witam Wszystkich PolTrotterów !!!

Po przeczytaniu wszystkich wczesniejszych komentarzy to w sumie nie mam zbytnio nic do dodania - gdyż wszystko zostało już powiedziane.

Więc króciutko. Super wyprawa, relacja, fotografie. Ocena - wiadomo 6, hahah. Jak zawsze.

23 marzec 2012 16:21

Weekendy będą pracowite, tylko przez niektóre dni tygodnia będę wolnym i wtedy będę łaził do woli, tak jak w ubiegłym roku.

23 marzec 2012 15:28

Stasiu, ty się nam nigdy nie zaniedbujesz, wszak jesteś OBECNY , z nami "od zawsze" 🙂 Wiesz z tym kwaśnym piwem hihihi, którrym cie uraczono , ehhh piwoszu-smakoszu; nie pijam piwa to nie mam skali porównawczej .Wierzę jednak na słowo, że takowe smaczne nie bylo! Myślę, że część wspomnień dotyczących smaku piwa , to maleńki procent wspomnien z OPN 🙂 Tam jest cudownie ! Szlak Orlich Gniazd fascynuje 🙂

A teraz zdradź jeszcze, gdzie w planach te wszystkie zajęte wekendy na pól roku do przodu planujesz? Pozdrawiam Cię forumowy nasz łaziku - wiosennie🙂))

23 marzec 2012 11:21

Mokunko, ostatnio więcej przebywałem na "zwiedzaj świat" w związku z moją 297 trasą i trochę tutaj zaniedbałem. Ale nadrabiam. Tylko raz byłem w Ojcowie i było to prawie 12 lat temu, bo na początku kwietnia 2000. Szedłem wtedy właśnie z Ojcowa do Krakowa, czyli pokonywałem początkowy (lub końcowy jak kto woli) odcinek Szlaku Orlich Gniazd. Zdjęcie "Piwnicy pod Nietoperzem" przypomniało mi, że wtedy tam podano mi piwo tak kwaśne, przeterminowane, że ostentacyjnie wyniosłem kufel na pole i tam wylałem zawartość. W życiu takiego obrzydlistwa nie piłem.

Ale to moje przeżycia. U Ciebie pięknie i tylko marzyć, żeby tam wrócić, choć będzie ciężko, bo już właściwie znowu na ponad pół roku wszystkie weekendy będę miał zajęte (z małymi wyjątkami).

Pozdrawiam

21 marzec 2012 15:02

Ho ho Mokunko! Znakomita inauguracja sezonu turystycznego! Świetna pogoda, ładne widoki i ta wiosna nieśmiało wkraczająca do Ojcowa. Po prostu na 5 !

Pozdrawiam:-)

[cytuj autor=' mokunka'] Z Jurą jestem zaprzyjaźniona bo on najmłodszch lat (podobnie jak Romek) jeżdziłam na obozy harcerskie właśnie na Jurę...... Ten sentyment do Jury pozostał do dziś 🙂 [/cytuj]

No tak fakt Mokunko, sentyment pozostał, ale i nie tylko. Jura ma w sobie coś, co Nas wszystkich przyciąga. Mokunko myślałem że tylko jaskinia, a tu masz taka niespodzianka. Może w drodze powrotnej Rabsztyn, czy już zabrakło czasu. A za wyprawę oklaski i "5". Ja siedzę w domu ,to chociaż dzięki Tobie S-c tak w wyprawch źle nie wygląda.

Pozdrowionko.

21 marzec 2012 13:07

Moje bazy harcerskie to Złoty Potok i Złożeniec (k. Pilicy) Od z chusty po krajkę🙂

21 marzec 2012 12:58

Tak, Paweł obfocić i wyspacerzyć obowiazkowo! Fakt , że to pierwszy  tak długi wiosenny spacer bo to pierwszy tak ciepły wekend🙂 Tydzień wcześniej gdy bylam w Parku Leśna było słonecznie ale w żadnym razie wiosennie.

Adasiu, Jura jest piękna,ciekawa, tajemnicza, malownicza i ...mogłabym tak opowiadać o niej.Z Jurą jestem zaprzyjaźniona bo on najmłodszch lat (podobnie jak Romek) jeżdziłam na obozy harcerskie właśnie na Jurę. W Centurii nieopodal Ogrodzieńca była letnia baza hufca Sosnowiec. Ten sentyment do Jury pozostał do dziś 🙂

pozdrawiam wiosennie🙂))

21 marzec 2012 12:44

W końcu Mokunka wybrała się na wisenny spacer i mogła nam to pokazać przez swoje obfocenie. Super galeria i opis.

21 marzec 2012 06:21

O! Jest cd Jury🙂 Wczesna wiosna, a już tlumnie. W letnie weekendy trudno zaparkować. To dobrze - Polska się rusza! Njabliższy weekend też ma być ciepły. Pozdrowienia.