W gminie Janów - uroki Jury

, mokunka

W jeden sierpniowy bardzo ciepły i słoneczny  dzień wybraliśmy się w okolice Janowa. Po drodze na Ostreżnik.
Było bardzo parno, temperatura około 35 stopni. Postanowiliśmy posiedzieć chwilkę nad wodą .Trafiliśmy nad zalew , w Ośrodku Wypoczynkowym „Grobla” .Pięknie położony w sosnowym lesie, ze śliczną piaszczysta plaża, fajną infrastrukturą turystyczną. Nawet nieco zdziwiliśmy się, że jest tak pusto ; mimo, że wakacje jeszcze  trwały….
Tuż przy ośrodku można było obejrzeć cały kompleks wapiennych , jurajskich skał. Śliczne!
   Fajnie urządzone miejsca piknikowe, duży parking oraz Park Linowy. W głębi lasu , na polance było niewielkie pole namiotowe.

Jednak cel podróży był inny, pojechaliśmy wiec dalej. Zatrzymując się na niewielkim parkingu, z ładnie ogrodzonym punktem widokowym. Były tam również (jak wynikało z tablic informacyjnych)  częściowo odbudowane ruiny kościółka Św. Stanisława. Ciekawostką na parkingu były kamienne zegary słoneczne i zabytkowe lecz też zrekonstruowana studnia. Nie brakowało też ławeczek i stołów piknikowych.

, mokunka

Pojechaliśmy dalej , zatrzymując się przy ciekawie zaaranżowanej karczmie. Kilka fot i już prawie parking pod Ostrężnikiem.

Sporo turystów: zmotoryzowanych, pieszych i rowerowych. Robię kilka fot informacyjnych tablic , bo muszę przyznać, że gmina Janów , jest dobrze oznakowana i ciekawie  opisane , na tablicach info.
   Wędrujemy chwilkę lasem, w kierunku Ostrężnika czyli prawie niewidocznych już ruin warowni oraz bardzo ciekawych okazów przyrody nieożywionej czyli skał wapiennych o różnych kształtach. Po kilkunastu minutach wędrówki dotarliśmy na miejsce.
   Jest ślicznie i nieco mniej dokucza upał, bo las mieszany, sporo drzew liściastych …i tu pech! Rozładował się nam aparat foto a raczej niewielki akumulatorek. Ojjj, byłam zła, że dawno go nie ładowałam.

, mokunka

Nic to jednak ; będzie powód aby tam wrócić ponownie 🙂

Park Linowy(ta i 2 nastepne foty), mokunka
punkt widokowy, mokunka
2012-10-08

11 październik 2012 15:05

Dzieki Wszystkim za odwiedzinki i komentarze.

Gabryniu, aparat foto, nawigacja -za to odpowiedzialny mój maz...i jak widac , zawalil sprawe.Trzeba miec do mezczyzn"ograniczone zaufanie" i sprawdzac samemu🙂 Ot, mezczyzni🙂 na szlaku, hihihi.Oczywiście nieurażając naszych krajotroterów, bo przeciez mam kobietom też zdaża się zapomnieć 🙂

Tojko, ze spotkaniem , fakt nie udalo sie ale...może kiedys🙂  Jura -piękna fakt ale "twoje "nadmorskie krajobrazy tez przepiękne!

pozdrawiam🙂))

Ostatnio edytowany: 2012-11-07 11:29

10 październik 2012 23:24

Mokunko, piękna ta Jura - nieraz to pisalam. Szkoda, że nie wyszlo nasze spotkanie na tamtejszych szlakach. Cóż...może kiedyś 🙂.

Pozdrawiam cieplutko.

10 październik 2012 22:06

ciekawa wyprawa Mokunko...oj zawsze sprawdzam wszystko w aparacie by nie bylo zadnych niespodzianek...ale zasze jak piszesz bedzie pretekst...pozdrawiam🙂))

09 październik 2012 22:35

ladna wyprawa i ladne  "widocki"

Pozdrawiam

Ostatnio edytowany: 2012-10-15 09:22

09 październik 2012 11:37

Gmina Janów -na terenie , której jest  Ostręznik cel naszej wycieczki .Złoty Potok też w gminie Janów. Tablica info , która jest awatorem wycieczki właśnie zrobiona pod Ośrodkiem "Na Grobli", czyli w gminie Janów. Mam nadzieje Tadeusz, że się z tym zgodzisz? 🙂))

pozdrawiam🙂

09 październik 2012 11:21

Park linowy, bar " Na Grobli " i staw Amerykan znajdują się w Złotym Potoku.

Pozdrawiam Tadek

09 październik 2012 09:46

Jakoś sam Janów to zawsze omijamy, trzeba by się wybrać.

A z tym aparatem, uff też bym się rozzłościła 🙂 Ja mam zawsze 2 baterie, 1 na zapas, ale ostatnio mi się zdarzyło pierwszy raz, że rozładowala mi się, wymieniłam, a tu druga nienaładowana! Na szczęcie to już był prawie koniec spaceru.

09 październik 2012 09:30

Jasne Łukasz, ty jako wielbiciel Jury napewno bedziesz miał tam co zwiedzać, co oglądać.Gmina Janów ciekawa i -co już wspomniałam - bardzo dobrze oznakowana.