Niedzielne słoneczne Paprocany

, mokunka

Mimo, że o kulach, po całym tygodniu tkwienia w domowym areszcie , uznałam, ze czas najwyższy na wycieczkę. Oczywiście nie jest to wyprawa , na której można się sforsować, choć dla mnie przejście paruset metrów zbyt łatwe nie było.

Będąc dziś na Paprocanach, byłam na „terenie Danusi”, w końcu to w Tychach, jej rodzinnym mieście. Dojazd niekoniecznie fajny, bo przebudowa drogi S1 , w toku i ….końca remontów drogowych nie widać.

W sumie dojechaliśmy szybciej niż mogłoby się wydawać . Ruch na drodze był bardzo umiarkowany. Zaparkowaliśmy pod tyskim Hotelem Piramida , tuż koło ośrodka rekreacyjnego na Paprocanach.

, mokunka

Było cudnie. W jesiennych barwach liście drzew mieniły się wszystkimi odcieniami rudości, żółtego, brązów. Mocne południowe słoneczko odbijało się w tafli jeziora. Na jeziorku, sporo drewnianych pomostów, mostków, mosteczków i tarasów wysuniętych daleko , tuz nad lustrem wody. Każdy ma zabezpieczenie , z grubych pewnie marynarskich (?) lin.

Mąż wszedł na pomost ; stwierdził, że jest stabilny . Zdecydowałam się, że też po takowym poczłapie. Spokojnie , powolutku, przemierzałam je. Krok po kroku. Mijani ludzie uśmiechali się . Super!

Paprocany, mokunka

Niestety jedna pani sporo z 60+ , może już 70 letnia …patrząc na mnie wymownie postukała sie palcem w czoło.

Miałam ochotę jej powiedzieć, że np. Jasiek Mela , chłopak bez reki i nogi zdobył biegun północny . I dał radę !

, mokunka

Jednak nie odezwałam się ani słowem. Cóż, pewnie długo jeszcze w naszym społeczeństwie słowo tolerancja czy właściwe traktowanie osób niepełnosprawnych (nawet niepełnosprawnych czasowo (! ) będzie tyko pustym sloganem . Spokojnie, niezrażeni spacerowaliśmy dalej.

Na jeziorku przy brzegach pływało sporo kaczek . Dalej na jeziorze widoczne były łódki i żaglówki.

Dużo osób spacerujących, siedzących na ławeczkach.

W Paprocańskim Ośrodku Rekreacji odbywały się zawody. Biegi i wyścigi kolarskie. Mnóstwo kibiców, sportowa atmosfera. Miejsca torów wyścigowych , dokładnie oznaczone i odgrodzone taśmami.

Dzieci hasały na pięknych plenerowych placach zabaw. Inni buszowali w Parku Linowym.

Złota polska jesień, w plenerze 🙂 Szkoda, że o kulach , ale jest oki 🙂

start i meta imprezy sportowej, mokunka
Paprocany, mokunka
Jezioro Paprocańskie, mokunka
hotel Piramida , ta i 3 kolejne foty, mokunka
2013-10-20

24 październik 2013 09:22

pięknie,

patrząc na zdjęcia, to niestety, że zima nadchodzi

(chociaż myślę już nieśmiało o nartach :-))

pozdrawiam

21 październik 2013 19:44

[cytuj autor='Karol Barsolis']ladnie tam ,ale  niestety jesiennie .   Pozdrawiam karol   PS.  o wize ( do TYch )  do Danusi wysptapilas ? [/cytuj]

Fakt jesiennie ale bardzo ładnie. A Danusia...hmmm rozglądałam się za naszą forumką z Tychów. Może gdzies minełyśmy się wśród spacerujących 🙂

21 październik 2013 19:22

ladnie tam ,ale  niestety jesiennie .

Pozdrawiam karol

PS.

o wize ( do TYch )  do Danusi wysptapilas ?

21 październik 2013 14:53

Dzieki chłopaki Romku i Tadziu ; powoli to zdrowienie idzie...ale oki 🙂 troche lepiej chodzę. Co do kontuzji, to -jak juz wspominałam- naderwałam wiązadła w kolanie. I to na prostej drodze, grrr

A Paprocany cudne. Byłam też w Promnicach, w Zameczku Myśliwskim ; postaram się wkrótce opisać .

21 październik 2013 13:05

Piękne zdjęcia, ...ale Twoja kontuzja mnie męczy..Wyzdrowiej...Tadek.

21 październik 2013 12:43

Zdjecia prześliczne. Jeziorko w okresie letnim przez tychowian jest oblegane. Też dawno nie byłem a pamiatam kiedy jezioro było tak zanieczyszczone w latach 80 ze strach było dotykać wody. Jeśli chodzi o Twoją kontuzję nogi, jeśli chodzi o nogę bo niewiem jaki uraz Cię dręczy i morduje i oczywiście przeszkadza Tobie w wyprawach a nam w czytaniu ich, powiem krótko szybkiego powrotu do zdrowia.

21 październik 2013 08:01

Piękne zdjęcia na Paprocanach, fajna wycieczka, byliśmy kiedyś ale tylko chwilkę

21 październik 2013 06:20

Piękne miejsce, bardzo rodzinne, barwne i przyjazne. A co do tolerancji, dalko nam do niej mimo, że deklarujemy inaczej. Ale na takich to trzeba z góry. Pozdrawiam.

20 październik 2013 20:38

Bardzo mile spędziłaś dzień i fajne miejsce na to wybrałaś.

20 październik 2013 20:06

[cytuj autor=' Danusia']Wspaniałą mieliście dziś pogodę. U nas było dziś po prostu paskudnie,mokro,szaro,deszczowo,z cięzkimi chmurami nisko przesuwającymi się nad nami,zero słońca....po prostu mega depresyjnie. Z tym większą przyjemnością obejrzałam fotki z Twojej wyprawy ciesząc się,że choć u Was można było nacieszyć się jesiennym slońcem. Prawda,że mimo paskudnej pogody też się wybraliśmy tu i ówdzie,ale jednak to nie to samo,co wędrówka w słońcu. [/cytuj]

To szkoda, ze u Was pogoda nie dopisała; ale nic to , skoro się wybrałaś w plener , to czekamy na wycieczki Danusiu. Zawsze chętnie je czytam i oglądam foty 🙂

Tak daleko mam nad morze, ehhh

20 październik 2013 19:57

Dodam jeszcze,że oczywiście Paprocany to okolica zupełnie mi nieznana,nawet z nazwy:-)