Zamek w Siewierzu

, mokunka

Siewierz niewielkie , miasto w województwie śląskim . Miasto o bogatej historii, powstałe już w XII wieku. Historia była burzliwa , a sam Siewierz był nawet stolicą tzw Księstwa Siewierskiego .

Obecnie miasteczko, ma ciekawy odnowiony rynek, z fontanną i tablica pamiątkową oraz fragmentem muru, w miejscu niegdysiejszego ratusza . W obrębie rynku stoją ławeczki, klomby kwiatowe .

"karta informacyjna" na dzrwiach Izby Pamiątek Regionalnych, mokunka

Oczywiście są i zabytki sakralne oraz Izba Pamiątek Regionalnych. przyjechawszy do Siewierza, tam właśnie skierowaliśmy pierwsze kroki…i zastaliśmy na drzwiach kartkę „Jestem w zamku”. Cóż…..jak się okazało , w niedziele ma dyżur tylko jeden pracownik odpowiedzialny za Izbę Pamiątek i zamek 😉

Pracownika zastaliśmy w zamku, sam wyraził opinie, iż właśnie w niedzielę , gdy jest sporo turystów nie powinien być w pracy sam (!) Trochę to dziwne , ale nie nam-na szczęcie -przyjdzie rozstrzygać ten problem .... Biorąc jednak pod uwagę promocje miasta, chyba powinno to ulec zmianie !

foty z rynku i jego okolic ta i 9 kolejnych fot, mokunka

Zamek w Siewierzu, zwany Zamkiem Biskupów Krakowskich , stoi praktycznie na płaskim terenie, nooo może na leciutkim wzniesieniu . Wokół podmokły teren fosy, porośnięty tatarakiem i wszelką roślinnością bagienną .

Zamek ostatnimi laty został odrestaurowany, w sporej części i zabezpieczony w „postaci trwałej ruiny”. Wybudowano drewniany most zwodzony , podnoszony na ciężkich łańcuchach . Do zamku prowadzi drewniany podjazd , wsparty na sporych rozmiarach belach .

Dziedziniec zamkowy, też zyskał na atrakcyjności . Zwiedzać można podziemia oraz wejść na wieżę po metalowych schodach . Pojawiły się gabloty dydaktyczne informujące o historii zamku oraz ilustrujące jego wygląd w okresie największej świetności.

Obok zamku bezpłatne parkingi oraz dobrze rozwinięta infrastruktura turystyczna .Plac zabaw, boisko, skatepark czy plac zabaw dla dzieci : )

, mokunka

W sumie jestem zadowolona z wyprawy, choć szkoda , że nie udało nam się obejrzeć eksponatów w Izbie Pamiątek Regionalnych.

Już tak na marginesie, zgadałyśmy z się z Danusia z Tychów , że też w minioną niedzielę była w Siewierzu ! Zwiedzałyśmy podobnie. Baaa , nawet w tej samej knajpce w rynku o nazwie Jędrusiowa Izba byłyśmy . Widać Siewierz nie taki maly, skoro się tam nie spotkałyśmy . A szkoda byłoby krajtroterskie spotkanie na szlaku 🙂

2014-06-16

23 czerwiec 2014 12:44

[cytuj autor=' Danusia']Myślę,że taki znaczek byłby dla nas świetnym  symbolem rozpoznawczym na polskich szlakach. :-) Co mogłoby by na nim być umieszczone? Może logo PSZ i nazwa "krajtroter"? [/cytuj]

Jestem ZA 🙂 zdecydowanie ,  i myślę, ze logo PSz + napis krajtroter byłoby oki 🙂

23 czerwiec 2014 12:43

Myśleliśmy tylko o logo, ale kilka dni mamy na przemyslenia 🙂

23 czerwiec 2014 12:29

22 czerwiec 2014 20:01

No to super 🙂 Miło nam bardzo i pomyslimy o tym niebawem

22 czerwiec 2014 18:27

Aniu kto by niechciał nosić, dla mnie to byłby zaszczyt . Bo strona jest super a ludzie niesamowici, przyjaźni. Fantastyczni.

22 czerwiec 2014 06:54

Karolu, dobrze że wróciłeś do pomysłu znaczka Psz, Aniu najwyższy czas. Czekamy na propozycje .... a może potem ZŚ.

Pozdrawiam z Rabki Tadek

Ostatnio edytowany: 2014-06-23 06:17

18 czerwiec 2014 11:36

Jak chcielibyście nosić coś takiego to nie ma problemu, możemy pomysleć i przesyłać chętnym 🙂

18 czerwiec 2014 11:24

dwie Ślązaczki  byly w tym samym czasie i miejscu i nie spotkaly  sie -a szkoda !!!

klania sie pomysl ze znaczkami - emblematami  z pszl -cos delikatnego .

Karol

18 czerwiec 2014 11:02

Dwa razy w miesiącu przejeżdżam przez Siewierz,

trasą, więc nic nie widziałem, wciąż gdzieś się pędzi...

jeszcze tylko odrobina i spotkałybyście się, ja kiedyś z DoRi na Babiej Górze się minąłem,

fajna wycieczka

pozdrawiam

17 czerwiec 2014 15:46

[cytuj autor=' Danusia'][cytuj autor=' mokunka'][cytuj autor=' Danusia']Świetna wycieczka:-) Przez Siewierz tylko daaawno temu przejeżdżałam. A szkoda,bo już sama nazwa miasta jest mi bliska;-)Nie wiedziałam,że są tam również takie smakowite ruinki. Musimy się tam kiedyś koniecznie  zatrzymać. [/cytuj]   No tak Danusiu 🙂 skojarzyłam teraz , z tą nazwą ... faktycznie bliska, rzec by można "pani na włościach"  🙂 w Księstwie  Siewierskim 🙂)) Ostatnio edytowany: 2014-06-17 09:57[/cytuj]   Hehe,jak pisze np. o ziemi Siewierskiej itp. to mam wrażenie,że to wszystko mooje;-) Gra słówek. Ostatnio edytowany: 2014-06-17 15:31[/cytuj]

A więc bardzo ładne są Twoje Danusiu włości. Zadbane i atrakcyjne.

Przyjeżdżaj, a będziesz się tu czuła /dosłownie/ jak u siebie! :-))

Pozdrawiam serdecznie :-)

17 czerwiec 2014 15:21

Ostatnio edytowany: 2014-06-17 15:31

17 czerwiec 2014 14:16

Piękna relacja Mokunko, a dwa opisy tego samego miejsca i na dodatek z tego samego dnia- to chyba ewenement w PSz!

Karol ma rację, trzebaby bardziej uaktywnić swoje intuicje, żeby nastepnym razem spotkanie doszło do skutku!

Twój opis i relacja, a także spojrzenie na Siewierz bardzo mi się podobają.

Starałam się nie zamieszczać tych samych zdjęć, bo na dodatek okazało się, że zwracałyśmy uwagę na te same ujęcia.

.. hihi a to zbieżności!

Pozdrawiam serdecznie i cieplutko :-)

17 czerwiec 2014 11:10

Siewierz bardzo ciekawy byliśmy tam widać nic się niezmieniło nawet ławki w środkowej części stoją  tam gdzie stały fajnie powspominać

17 czerwiec 2014 10:02

[cytuj autor='Karol Barsolis']dwie Ślązaczki w tym samym czasie i w tym samych miejscach - no szkoda  że sie nie spotkały . Moze  GPS trzeba  bedzie sobie zafundowac !!   Pozdrawiam  i namierzam swoich w terenie .   karol [/cytuj]

Karolu , fakt szkoda , że się z tyską Danusią nie spotkałam 🙂 brak zdolności telepatcznych hihihi. A obie wybralysmy  na tę niedzielę , azymut na  Siewierz.

Teraz czekam na jej wycieczkę na PSz ; ciekawe jak ona to wszystko widziała swoimi oczami i obiektywem aparatu. 🙂

Acha jeszcze jedno sprostowanie nie dawie Śązaczki , tylko Ślązaczka i Zagłębianka, wszak Sosnowiec to nie Śląsk lecz zdecydowanie  Zagłebie Dąbrowskie .

Rozumiem jednak, że dla osób z innych regionów kraju Śląsk i Zagłębie, podobnie jak Warmia i Mazury ; trudno im wyróżnić  granice regionów 🙂

pozdrawiam 🙂

Ostatnio edytowany: 2014-06-17 10:06

Ostatnio edytowany: 2014-06-17 10:08

17 czerwiec 2014 09:53

Moze  GPS trzeba  bedzie sobie zafundowac !!

Pozdrawiam  i namierzam swoich w terenie .

karol

17 czerwiec 2014 09:46

Ostatnio edytowany: 2014-06-17 09:57

17 czerwiec 2014 09:12

ladnie tam , Sie -wie

Karol

17 czerwiec 2014 07:11

16 czerwiec 2014 21:05

Super , śliczne zdjęcia. Bardzo ciekawe miejsce.

16 czerwiec 2014 20:39

Piękny Siewierz ! zwiedzaliśmy go już po zmianach 🙂 To jeden z przykładów na to że Jura pięknieje i otwiera się na turystów!

16 czerwiec 2014 20:38

Fajna wycieczka w ciekawe miejsce .Nigdy tam nie byłem