Spływ przełomem Dunajca

, mokunka

Będąc przed kilku laty w tych okolicach , późną jesienią , w listopadzie bardzo żałowaliśmy , że wycieczkowe spływy Dunajcem trwają tylko do końca października. Obiecaliśmy sobie wtedy , że następnym razem wybierzemy się w Pieniny sezonie letnim. Udało nam się to tego lata.

Spływ Dunajcem ,jest to jedna z niepowtarzalnych atrakcji turystycznych . Trudno jej się oprzeć choć do najtańszych, zdecydowanie nie należy.

, mokunka

Postanawiamy wybrać tę nieco krótszą trasę ze Sromowiec Niżnych do Szczawnicy. I tu zdziwienie , mimo, ze trasa krótsza o kilka km wydawałoby się , że koszt takowej będzie mniejszy. Niestety , nic bardziej mylnego…Na pytanie w kasie czemu obie trasy , w tej samej cenie , pan sprzedający bilety , odpowiedział z uśmiechem „ górale muszą zarabiać”. Nie była to odpowiedź na moje pytanie, lecz nie polemizowałam 😉

Pojechaliśmy do Sromowiec znacznie wcześniej , niż mieliśmy w planach wsiąść na flisacka tratwę. Spacerowaliśmy . Był czas aby obejrzeć przystań. Montowanie przywiezionych samochodami tratw. Muszę przyznać , że cała organizacja spływu, to doskonale prosperujące przedsiębiorstwo ! Funkcjonuje ono pod egidą Związku Flisaków Pienińskich.

Spacerując po Sromowcach Niżnych zawędrowaliśmy na polankę, z której pięknie widać było najwyższy szczyt pienińskiego pasma Trzy Korony. Wapienna skała góruje nad okolicznymi wzniesieniami. Pięknie też jest widoczna z tratwy, od strony wody.

Taka ciekawostka, o Trzech Koronach . Góra ma bowiem nie trzy a pięć wierzchołków ! Po powrocie ze spływu (niejako chcąc wzbogacić swą wiedzę a może nieco niedowierzając opowieściom flisaka, hihih ) sprawdziłam czy tak jest w istocie .Pozwolę sobie przytoczyć tu nazwy wierzchołków , wchodzących w skład Trzech Koron: Okrąglica , Płaska Skała, na Ogródki, Pańska Skala i Niżna Okrąglica.

Sam spływ Dunajcem , z wesołymi flisakami, doskonale balansującymi tratwą, między wirami i płyciznami ; opowiadających kawały, nucących przyśpiewki minął nam szybko. Jednak mimo, iż tylko siedzieliśmy na tratwie…to do Szczawnicy dopłynęliśmy zmęczeni 35 stopniowym upałem.

Jeszcze (obowiazkowy ) krótki spacer nad Grajcarkiem i busem wracamy do Sromowiec Niżnych , po zostawione tam auto.

, mokunka

Kolejna atrakcja turystyczna zaliczona 🙂 A już w planach nastepny dzień na krajtroterskim szlaku.

2015-08-23

30 sierpień 2015 19:49

[cytuj autor='M Ela']Super widoki. My w tym roku tez na spływie ale Przełomem Bardo. Widoki mniej imponyjące ale wrażenia extra. [/cytuj]

O Przełomie Bardzkim tylko czytalam, podobno płynie się pontonami. To musi być adrenalina...!

30 sierpień 2015 19:37

24 sierpień 2015 13:19

Wszystkie atrakcje zaliczone 🙂 Super

24 sierpień 2015 13:01

[cytuj autor=' ewkaiadam']Pieniny moje ulubione pasmo górskie. Kilkakrotnie przeszłam na nogach i przejechałam na rowerze ze Szczawnicy do Czerwonego Klasztoru. Przepiękna okolica i wspaniałe widoki. Choć nie płynęłam jeszcze sływem Dunajca. Strasznie drogi interes.  [/cytuj]

Masz racje , górale "słono" sobie liczą za spływ Dunajcem. Nie jest to tania atrakcja....

24 sierpień 2015 12:58

24 sierpień 2015 12:43

[cytuj autor='Walkowicz Tadeusz']Ja też coś dodam. Przyjazd BUS-em do Sromowców Niżnych, spacer do Sch. Trzy Korony, powrót przez most do Czerwonego Klasztoru. Zwiedzenie klasztoru i widoki na Trzy Korony. Po drodze śliwowica..... . Potem Drogą Pienińską do Krościenka. I spaserkiem do Szczawnicy wzdłuż Grajcarka. Pozdrawiam tadek  [/cytuj]

Pieknie Tadziu, kompleksowo pozwiedzane !

24 sierpień 2015 12:28

Pozdrawiam tadek

24 sierpień 2015 12:23
Będę musiał też losować.Pozdrawiam.
24 sierpień 2015 11:19

[cytuj autor=' marian']Mokunko byłem tam dwa lata temu.Czas tak szybko leci a tyle miejsc pięknych chciałbym jeszcze zobaczyć.Danusia kusi Warmią i Mazurami,Romek Bieszczadami, Ania Podlasie,Karol mnie uświadamia że nie znam dobrze Wielkopolskę,Ty pokazujesz ile to pięknych miejsc jeszcze nie widziałem a lata lecą.[/cytuj]

Marianie,co roku mam podobny dylemat:-) Za rok chyba zrobię losowanie celu wakacyjnej wyprawy;-)

24 sierpień 2015 07:38

[cytuj autor=' marian']Coś fantastycznego.Wspomnienia powróciły. [/cytuj]

Pamiętam Marianie Twoją wycieczkę opisującą spływ Dunajcem 🙂 którą chyba w ubieglym roku opisałeś na PSz.

23 sierpień 2015 22:43

Coś fantastycznego.Wspomnienia powróciły.

23 sierpień 2015 22:37

piekne  widocki  , splyw i  inne .  pamietam  piwko w  Czerwonym Klasztorze  po 2 stronie granicy

Pozdrawiam Karol

23 sierpień 2015 21:46

Widoki przepyszne 🙂

23 sierpień 2015 19:33

Tak jak napisałaś niepowtarzalna atrakcja. Jedno z ładniejszych miejsc w Polsce - Pieniny, przełom Dunajca.

Ale Ci zazdroszczę.

A sam spływ niby nic takiego ale bardzo fajna sprawa, warte spróbowania.

23 sierpień 2015 19:12

Atrakcja z tych, które chociaż raz powinno się zobaczyć.

Super sprawa.

Jeszcze do kompletu spacer lub rower Drogą Pienińską.

pozdrawiam

23 sierpień 2015 18:47

[cytuj autor=' Danusia']To jedna z najciekawszych atrakcji tego regionu,wiem,co mówię,kiedyś "spłynęłam" :-) [/cytuj]

hihihi, świetnie napisałaś Danusiu  "spłynełam"  😉 a atrakcja rzeczywiście jest !