Tatry Wysokie - Bystra Ławka

, Katarzyna Jamrozik

Tym razem podczas pobytu na Słowację nie omieszkaliśmy wybróbować naszych sił w Tatrach Wysokich. Pierwsza wyprawa padła na Bystrą Ławkę - 2314 m n.p.m. Wyruszyliśmy z uroczego miasteczka Strbskie Pleso u podnóża Tatr, na wysokości 1347 m n.p.m. Jest tam też piękne jezioro o tej samej nazwie i trochę podobne do naszego Morskiego Oka, z tym że nie trzeba tam tak długo wchodzić bo jest w centrum miasta.

Najczęściej wchodzi się tam szlakiem czerwonym Mięguszowiecką Doliną. Po godzinie spokojnego marszu bez wzniesień można podziwiać wodospad Skok, który jednak według mnie nie dorównuje naszej Siklawicy.I tu zaczyna się wspinaczka górska i powtarzające się odcinki: ostre podejście w górę, potem kawałek prostej i tak kilka razy. A za każdym razem po takiej wpinaczce pojawia się jezioro, których tu jest dość sporo. I tak powyżej wodospadu Skok jest Pleso nad Skokom - 1801 m n.p.n., skąd już jest rozległy widok na miasteczko poniżej no i otaczają nas już tu surowe zbocza Tatr Wysokich. Chwila oddechu na prostym szlaku po czym znowu trzeba było się pomęczyć, by na krótkim odcinku wspiąć się ostro w górę 150 m, czyli na wysokość 1943 m n.p.m. Tu znajduje się mniejsze od poprzedniego Małe Kozie Pleso. Szlak ten przypomina ten na Rysy - same kamienie, surowe szczyty i trzeba się mocno wpatrzeć przed siebie by dostrzec jak przebiega szlak i ujrzeć turystów, przypominających z oddali mrówki.

Po następnym podejściu także o 150 m wyżej ukazuje nam się chyba najładniejszy widok na tym szlaku, przy Capie Pleso - 215 m n.p.n. Tam też udało nam się pierwszy raz w życiu usłyszeć i zobaczyć w oddali kozice górskie. No i tam już było widać najwyższy punkt naszej wyprawy. O dziwo ten ostatni odcinek pod górę poszedł nam dość szybko. W górze też okazało się że są tam dwa a nie jedno jezioro jak nam się wydawało. Na wysokości 2314 m n.p.m. pożegnaliśmy Mięguszowiecką Dolinę i przeszliśmy przez siodło na drugą stronę na Furkotną Dolinę.

Tam też ujrzeliśmy widok na dalsze szczyty i między innymi na Krywań, choć dopiero pojutrze wiedzieliśmy że to ten szczyt, gdy go zdobyliśmy.

, Katarzyna Jamrozik

I tu chyba przyszedł najgorszy odcinek szlaku, gdyż prawie ciągle w dół, a po godzinach nogi już dawały o sobie znać. A mieliśmy jeszcze przed sobą jeszcze około trzech. Skróciliśmy sobie drogę skręcając do Schroniska na Solisku, żeby stamtąd zdjechać kolejką.

2013-07-08

24 marzec 2015 18:35

Tak sobie dopiero teraz wyszperałem tą wycieczkę,

super dolinka, z kolegą wybraliśmy się tam na spacer do wodospadu Skok,

ze zdjęć widać jak pięknie jest też dalej, fajnie byłoby cały ten szlak zobaczyć,

co do tłumów, to jak wracaliśmy do Szczyrbskiego, to pozdrawianie wszystkich zrobiło się już męczące,

wszystko zależy gdzie, kiedy i o jakiej porze, ale ogólnie Słowackie Tatry faktycznie spokojniejsze

pozdrawiam

24 wrzesień 2013 20:58

To trochę inaczej niż z naszym Morskim Okiem dojście wygląda 😉 Dzięki za info

24 wrzesień 2013 20:55

To jezioro na dodanych zdjęciach to Szczerbskie Pleso, nad którym dominują wyniosłe  szczyty: Solisko i Krywań, na który weszliśmy dwa dni później. Jest urzekające podobnie jak Morskie Oko, można też po nim popływać, i co najważniejsze jest 5 minut od parkingu w samym centrum miasta. Polecam

24 wrzesień 2013 20:49

Ale piękne foteczki w Twoim poście znów 🙂 No wszyscy chwalą tę część Tatr, jeszcze tego nie sprawdzaliśmy

24 wrzesień 2013 20:46

[cytuj autor='Karol Barsolis']pieknie Kasiu pieknie , tylko pozazdroscic wypada mnie . ostatnio w Tatrach bylem 5 lat temu i nie wiem kiedy powróce  .   Pozdrawiam "górolke" Kasie    Karol  Barsolis      PS. Kasiu - czy nic  do tej pory nie zginęło z gór i w górach ?         [/cytuj]

Tym razem odkryliśmy nowe oblicze gór. Tatry są nasze polskie i słowackie, ale niestety muszę stwierdzić, że w Słowacji chodząc po Tatrach można w spokoju i ciszy upajać oczy widokami gór, tej przetrzeni, wysłuchiwać beczenia kozic górskich, które udało nam się widzieć. Jest tam duuużo mniej turystów, to nie deptak jak u nas. A szkoda

20 wrzesień 2013 19:21

Piękne widoczki na pięknej wędrówce.

20 wrzesień 2013 14:21

pieknie Kasiu pieknie , tylko pozazdroscic wypada mnie .

ostatnio w Tatrach bylem 5 lat temu i nie wiem kiedy powróce  .

Pozdrawiam "górolke" Kasie

Karol  Barsolis

PS.

Kasiu - czy nic  do tej pory nie zginęło z gór i w górach ?

19 wrzesień 2013 23:59

Świetna wyprawa Kasiu! Malownicze i dzikie tereny, piękne krajobrazy, po prostu super!

Pozdrawiam :-)

19 wrzesień 2013 22:14

SUUUUUUPPPPPEEEEERRRRR. Piękne zdjęcia.

19 wrzesień 2013 20:34

Zdjęcia wspaniale i wyprawa pierwsza klasa. Brawo!

19 wrzesień 2013 19:53

[cytuj autor='Piernikarczyk Anna']Jak weszłam wcześniej to nie było jeszcze zdjęć i relacji, teraz jest wszystko i to piękne, fantastyczna wyprawa, super wędrówka i świetne zdjęcia. Gratki i jak zwykle zazdraszczam 🙂 [/cytuj]

Też zazdraszczam 🙂 cudne widoki, dobrze,ze obfociliście i możemy obejrzeć 🙂

19 wrzesień 2013 19:49

19 wrzesień 2013 19:44

Piękna górska wyprawa fotki pierwsza klasa pozdrawiamy