Gdyby nie burza.........

, Ela

Wielka majówka. Dużo wolnego. Pogoda pierwszego dnia zapowiada się super. Pakujemy plecaki, dużo jedzenia i picia bo zaplanowana trasa jest długa. Ze Szklarskiej Poręby do Źródła Łaby. Z wyjazdem nie spieszymy się, bo dzionek długi, więc nawet jak wrócimy późno, to nic sie nie stanie, przecież można się wyspać. Mamy wolne. Do Szklarskiej dojeżdzamy około 10. Autko chcemy zostawić na boczym parkingu jak się jedzie do dolnej stacji wyciągu, bo bezpłatny. I zdziwko, bo w ciągu roku niestety zrobili już płatne😢 , a opisane są tak nieczytelenie, że niewiadomo czy wykupić bilet czy nie. W końcu udaje się nam znaleźć miejsce na boczym, bezpłatnym jeszcze parkingu.

I tu zamiast słonka zastajemy wiatr, zimny, że kurtki trzeba było ubierać. Cała Szklarska. Ruszamy żółtym szlakiem od muzeum. Kierunek wskazuje ładny drewniany drogowskaz, jeden z wielu jakie możemy ostatnio zobaczyć w całej Szklarskiej. Tą trasą mało chodzi ludzi, a tym razem o dziwo sporo było. Na całym szlaku ludzi jak jajek u mrówków, jak mówi moja znajoma🙂. W czasie wędrówki pogoda zmienia nam się jak w kalejdoskopie od słońca do deszczu. Taka mała ulewa łapie nas przy Kukułczych Skałach, więc szybka decyzja, znajdujemy półkę skalną, chowamy się pod nią, robimy sobie piknik i czekamy na słońce. Cisza, która trwa tylko chwilkę bo już kolejni turyści dołączają do naszego schronienia. I robi się wesoło. Oczywiście za sprawą Tomcia. Bo upiekłam kolorową babkę, ale zamiast czerwonego paska wyszedł buro- zielony, a Tomek na głos, mamo a on nie miał być czerwony, bo jest zielony. Wszyscy wybuchnęli śmiechem i każdy się zastanawiał jak wiśniowy kisiel zmienił barwę na zieloną. Dobrze że wyszło słonko i towarzystwo się rozeszło, bo już padały propozycje ile dni ma ta babka , ha ha ha.

, Ela

I tak w dobrych humorkach idziemy dalej, po drodze podziwiamy panoramy i widok na piekną grupę skałek o bardzo apetycznej nazwie Borówczane Skałki. Dochodzimy do schroniska Pod Łabskim Szczytem, tu wyciagam swój kajecik i ide po pieczatkę. Ale nastepnym razem zabiorę ze sobą zielony tusz, żeby była bardziej wyraźna, bo pomimo mocnego naciskania, niewiele widać. Nic straconego, z nowym tuszem i zapasem sił zawsze można wrócić po kolejną🙂. Po złapaniu oddechu zastanawiamy się co dalej. Pogoda się wacha, ale nic, idziemy dalej. W połowie podejścia pod Łabski Szczyt, słysze pierwszy, niegroźny pomruk burzy, taki delikatny, że aż się zasatnowiłam czy to aby nie mój brzuszek domagał się małego co nie co jak mówił Kubuś Puchatek. Ale nie, po chwili słyszę ją dobrze i wyraźnie, więc zamiast iść pod górę, biorę nogi za pas a raczej one biorą mnie i wręcz zbiegam na dół. W takim tempie to jeszcze nigdy nie schodziłam. Aż Tomek się ze mnie śmiał. Ale co ja poradzę, że panicznie boję się burzy. Jak mówi moja koleżanka, ona to walczy o miejsce w budzie ze swoim psem, ha ha. A ja na dworze, bez schronienia i jeszcze w górach, gdzie ja budę tu znajdę🙂.

I tak to burza zepsuła nam dalszą część trasy. Żeby szybciej dojść do auta, kierujemy się na wyciąg, na pośrednią stację i schodzimy trasą narciarską Puchatek, do samego wyciagu. Tu już dopada nas deszcz, ale z tej radości że burzy nie udało się nas dopaść nie zwracamy uwagi i robimy zdjecia skałki Głowacz na której zostały ustawione rzeźby ceramiczne czerwonej kozy i żółtego kozła. Potem idziemy do Karkonowskiego Centrum Edukacji po kolejną pieczątkę ale tym razem kamienną🙂. I powoli maszerujemy do autka, a ja w końcu moge zrobić zdjęcia ładnym budynkom chociaż troche zaniedbanym.

W aucie dyskusja czy już wracamy jest dopiero 14 więc ja jestem za nie, a Tomek za tak. Ale ma biedak pecha, bo to ja mam kluczyki od auta i prowadzę. Więc jedziemy pod kościół pw Bożego Ciała i stamtąd idziemy do grupy skałek i wdzięcznej nazwie Sowie Skałki, może tak się nazywają że znajdują sie na Sowińcu. Do tego skupiska idziemy niebieskim szlakiem około 10 min, przez lasek. Skałki bardzo ciekawe, dość spore skupisko i o dziwo tym razem jako pierwsza weszłam na ich szczyt🙂. Ale doznałam rozczarowania, widoków żadnych, wszystko zarośniete.

I gdy tak sobie dumałam jaki to widok musiał być kiedyś, odezwała się moja"nieprzyjaciółka" chyba żeby mnie znów postraszyć. Gdy zaczeło dość porządnie grzmieć, całe to miejsce straciło swój urok i w dość szybkim tempie darłam do auta. I znów Tomek miał polewkę ze mnie.

Borówczane Skały, Ela
Schronisko Pod Łabskim Szczytem, Ela

Dla uspokojenia nerwów, zdecydowałam że opuszczam niegościnną Szklarską i jadę do domku. Ale po drodze nie mogłam się oprzeć, żeby nie zwiedzić tym razem legalnie Zamku Gryf w Proszówce, zwłaszcza że napis tak kusił, tak zapraszał. Wejście płatne, na dolny i średni zamek jedno a na górny osobno. Niby tylko po 8 zł ale jak tak policzyć to i tak wyszło nam prawie 30 bo Tomerk dostał jakieś zniżki. Ale nie ukrywam że jestem pozytywnie zaskoczona, bo miejsce ładnie odkrytę, wycięte wszystkie samosiejki. Zabezpieczony, trochę opisany, więc już wiadomo co i jak. Panorama na góry cudna. Obecni właściciele to bardzo sympatyczne młode małżeństwo, sami dbają o ten zabytek. Ale jak ktoś chce jest możliwość zorganizowania ogniska z gitarą, a nawet noclegu na zamku. I buda była ha ha ha.

Widok na skałki, Ela

13 maj 2014 08:36

Mało  znane mi rejony. Super wycieczka 🙂

13 maj 2014 07:24

Pogoda nas wszystkich w ten majowy długi weekend nie rozpieszczała, tym większy mój podziw dla tych,którzy mimo to zdecydowali się ruszyć na szlak.  Chyba też "darłabym" ile sił w nogach przed burzą;-)

12 maj 2014 09:56

Pogoda zmieniła Twoje plany, ale nie ma tego złego ... zobaczyliście inne piekne miejsca.

Widzę, że Szklarska ma jeszcze mnóstwo nie odkrytych przeze mnie atrakcji. Piekne skałki, a koziołki na ich szczycie- Superaśne!

Zamek Gryf udostepniony do oglądania? Nareszcie! 8,-zł to nie mało, ale może dzięki tym opłatom ruiny bedą zabezpieczone i zadbane.

Znakomita majówka w świetnym gronie.

A taką zieloną babkę to sama chętnie też bym skosztowała. Zamawiam taką przy wspólnym wędrowaniu.

Pozdrawiam serdecznie :-)

12 maj 2014 09:38

Super wycieczka, mimo burzy, z babką super tradycja 🙂 a mi najbardziej sposobało się powiedzenie koleżanki - ludzi jak jajek u mrówków hehe

12 maj 2014 09:09

Niedobra burza sama powinna się do budy chować ;-),

ale wycieczka bardzo fajna

pozdrawiam

12 maj 2014 08:43

Dziekuję za miłe słowa.  Miło mi że wam się spodobała.

Romku babka "towarzyszy" nam zawsze na wycieczkach obowiązkowo. Więc do zobaczenia na szlaku🙂

Pozdrawiam

Avatar użytkownika Barsolis Karol Turysta Kulturowy

PS.

no zobaczcie  . Ela,  Marian  i chyba  Tadziu

kilku Krajtroterow z pszl.. bylo w tym samym czasie w tym samym miejscu . Nieformalne spotkanie Krajtroterów. !!!

Malo brakowalo ze i ja bylbym tez   tam , w tym samym czaie,

ale nie lubie tlumow w takie wekendy w takich kurortach jak Szklarska P .

Moi znajomi ( z ktorymi mialem jechac )

byli tam w SP. i w gorach .

wczoraj pokazywali mi zdjecia ,- ten snieg i grad w gorach .

a ja im forum pszl. i wszystko jasne .

Pozdrawiam Wszystkich  Karol Barsolis

Turysta kulturowy

Ostatnio edytowany: 2014-05-11 10:09

Avatar użytkownika Barsolis Karol Turysta Kulturowy

ladnie  Elu pospacerowaaś ,

Co tam robia  moje  poznańskie  koziolki  na skale ?.

oj bola mnie jeszzce nogo po moich wojazach w tym rejonie  jesienia 2013r

Pozdrawiam Karol Turysta Kulturowy

Ostatnio edytowany: 2014-05-11 09:01

11 maj 2014 06:32

Może nie do końca trasy zrealizowane ale bardzo fajne i z przygodami a co do burzy to nie strach tylko rozsądek i dobrze też bym tak zrobił. Dzięki tej pogodzie zamiast jednego miejsca odwiedziłaś trzy, ma to swoje plusy. Spróbował bym tej babki nawet tej zielonej :-).

11 maj 2014 00:50

Ela boi się burzy!Wielka szkoda bo może naprawdę spotkalibyśmy się. Twoje niektóre fotki przypominają mi miejsca  gdzie byłem.Dzięki Tobie wiem jak się ta skała nazywa z kózkami.Pozdrawiam.

P.S Jak jechaliśmy do Szwajcari Saksonskiej to mijaliśmy koło tego zamku i zastanawiałem się czy te psy dalej tak pilnują i zamek nie można zwiedzić.Fajnie że już jest udostępniony.

10 maj 2014 23:14

Super Ela widzimy że polubiałas skałki to nam odpowiada bo twoje wycieczki nas inspirują trzymaj temat idziemy twoim szlakiem 🙂))))